رونمایی از اثر شش جلدی «الهیات قرآنی» در ساری
کد خبر: 3780860
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

رونمایی از اثر شش جلدی «الهیات قرآنی» در ساری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ در بیستمین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی که با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان مازندارن برگزار شد از کتاب شش جلدی الهیات قرآنی رونمایی شد.

رونمایی از اثر شش جلدی «الهیات قرآنی» در ساری

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه شنبه، 22 دی‌ماه در بیستمین نشست تخصصی به سوی گفتمان قرآنی که در سالن هلال احمر استان برگزار شد، گفت: استمرار فعالیت‌های قرآنی موسسه پیامبر اعظم(ص) به لطف قرآن است.
وی با بیان اینکه بدون قرآن باب شناخت و معرفت حق بسته بود، افزود: خدا را شاکر هستیم که در حال حاضر در حوزه علمیه و مراکز قرآنی رویکرد مناسبی نسبت به توجه به قرآن دیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه به برکت انقلاب سر سفره قرآن و عترت نشسته‌ایم، تصریح کرد: 50 کتاب آسمانی در یونسکو ثبت شده که خودشان اقرار کردند پرمحتواترین و بهترین این کتاب‌های آسمانی قرآن کریم است.
وی تفسیر به رأی را تحمیل نظر شخصی بر آیات قرآن دانست و افزود: تفسیر موضوعی از تفاسیر خوب است و شیعه از نظر داشتن منابع دینی و تفسیری غنی است.
در ادامه محمداسماعیل قاسمی، مدیر مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) گفت: این مؤسسه با تولیداتی که در حوزه پژوهش قرآنی داشته است توانست در حوزه نشر نیز خودکفا شود.
وی افزود: نشر این مؤسسه با نام شهید طوسی مجوز گرفت و همه آثار منتشر شده تا پائیز 97 با موضوع‌بندی جدید ویرایش و تدوین شد و در قالب شش جلد منتشر شد.
قاسمی گفت: مجموعه شش جلدی «الاهیات قرآنی» در دو رویکرد کلی «تفسیری - قرآنی» و «کلام- فلسفی» هر کدام در سه دفتر متشکل از 56 مقاله شامل مباحثی پیرامون «مفاهیم قرآنی»، «زبان شناسی و سبک‌شناسی قرآنی تفسیر و مفسران قرآنی»، «خدا و دین»، «وحی و عصمت»، «عوالم دیگر، برخی مسائل کلامی، برخی مسائل فلسفی» تولید شده و فرا روی مخاطبان قرار گرفته است.
وی افزود: ویراستاران علمی کتاب شش جلدی اهیات قرآنی، محمود ابوترابی و محمود دیانی است و طرح‌بندی محتوایی و امور فنی نیز توسط محمدعلی دیانی انجام شده است.
قاسمی بیان کرد: سرشت تا بهشت، میزان و معنا، اخلاق و احکام کسب و کار، در هوای آسمان، عطر سیب سرخ، عهد امانت، الهیات قرآنی در شش جلد از آثار منتشره نشر سردار طوسی وابسته به موسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) در ساری است.
به گزارش ایکنا با حضور نماینده ولی فقیه و اساتید حوزه و دانشگاه شب گذشته از کتاب شش جلدی الهیات قرآنی رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha