حافظان طلبه شأن قرآن و لباس خود را حفظ کنند
کد خبر: 3780885
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
آیت‌الله بنابی:

حافظان طلبه شأن قرآن و لباس خود را حفظ کنند

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه حافظان طلبه شأن قرآن و لباس خود را حفظ کنند، گفت: حافظان قرآن باید در عمل حافظ باشند زیرا اگر کوچکترین گناهی به خصوص در منظر عمومی انجام دهند هم به قرآن و هم به اهل‌بیت(ع) جفا کرده‎اند.

حافظان طلبه شان قرآن و لباس خود را حفظ کنندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله عبدالمجید باقری‌بنابی، رئیس مدرسه علمیه بناب و استاد اخلاق حوزه امروز، 23 دی‌ماه در جمع طلاب حافظ قرآن مدرسه علمیه علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در قم گفت: خداوند در قرآن کریم هدف از بعثت پیامبران و به خصوص پیامبر اکرم(ص) را در چند آیه به شکل مفصل بیان می‎کند.

وی افزود: خداوند هدف از بعثت پیامبر(ص) را تعلم و تعلیم آیات وحیانی به مردم می‌داند؛ همچنین در آیه 122 سوره توبه نیز به مسئله تفقه در دین اشاره می‎کند؛ یعنی از هر شهر و قومی باید چند نفر به سمت تعلیم، تعلم و تفقه در دین بروند تا پاکدامنی و پاک زیستن را به همه بیاموزند.

بنابی اظهار کرد: بعثت پیامبر(ص) و حضور در حوزه‎های علمیه یک ویژگی مشترک دارند که همانا اخلاص و حضور در مسیر حق برای دعوت مردم به خداوند است؛ نکته دیگر مشترک، دعوت و توفیقی است که از سوی خداوند متعال انجام شده است و باید قدردان این فرصت بود.

وی گفت: هدف طلاب همان هدفی است که انبیا و ائمه اطهار(ع) دنبال کردند؛ قرآن کریم به تحسین این قشر پرداخته است زیرا این قشر از 14 قرن پیش تاکنون در یک جبهه و با کلامی واحد در راه خداوند استمرار تبلیغی داشته است.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب بیان کرد: بسیاری از طلاب انسان‎های بسیار با استعدادی هستند که قطعا اگر در دانشگاه و مراکز علمی دیگر فعالیت می کردند به مناصب عالیه می رسیدند و از تمام نعمات مادی و اجتماعی بهره‌مند می‌‌شدند ولی طلاب یک راه دیگر را انتخاب کرده و تمام استعداد خود را در مسیر خدمت به امام زمان(عج) قراردادند.

وی گفت: امام زمان(عج) بار بزرگ انبیا و ائمه اطهار(ع) را برای ایجاد جامعه الهی بر دوش می کشند و این وظیفه را در دوران غیبت به علما و مجتهدان و مبلغان دین واگذار کرده‌اند و طلاب باید قدردان این وضعیت باشند.

وی اظهار کرد: کسانی که مردم را به حق دعوت می‎کنند بهترین و اشرف مردم هستند ولی مهمتر از دعوت خودعاملی است که باید در همه طلاب وجود داشته باشد زیرا این امر سفارش بزرگ قرآن کریم است، به خصوص طلاب حافظ قرآن که در بهشت نیز دارای مقامات عالیه خواهند بود در دنیا نیز باید شأن قرآن و لباس خود را حفظ کنند.

بنابی یادآور شد: حافظان قرآن باید در عمل حافظ باشند و نور قرآن از صورت و رفتار آنها متجلی شود؛ حافظان طلبه قرآن دو شان بزرگ دارند که یکی وابسته به قرآن و یکی وابسته به اهل بیت(ع) است؛ آنها نماینده دو شأن ثقلین هستند؛ پس اگر کوچکترین گناهی به خصوص در منظر عمومی انجام دهند هم به قرآن و به اهل بیت(ع) جفا کرده‎اند زیرا آنها میراث آبرویی و کیانی این دو ثقل بزرگ هستند.

وی گفت: اگر در این 1200 سال روحانیت در جامعه نبود چه بر سر دین مردم می‌آمد؛ برخی شاید این سخن را به گزافه بدانند ولی تجربه همین عصر در جماهیر شوروی ثابت کرده است که پس از گذشت 70 سال این همه تفاوت فرهنگی در این کشورها که تا پیش از آن شیعه و مبادی آداب شرعی کامله بودند ایجاد شد و امروز شراب مثل آب از الزامات قطعی سفره‌های آنها است.

این استاد اخلاق بیان کرد: امام هادی(ع) در حدیثی زیبا فرمودند اگر علما و فقها و مبلغان نبودند مردم از شدت تشکیکات و هجمه‎های فکری سرگردان می‌شدند؛ این نظام عالم‌پرور نیز که با دو امام فقیه و مرجع این چنین عزت‌مند به کار خود ادامه می‌دهد نشانه همین رویکرد است.

انتهای پیام

captcha