‌جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3780889
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
همزمان با دهه فجر؛

‌جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد اظهار کرد: بیست و سومین جشنواره جایزه بزرگ ادبی استان همدان ۲۸ بهمن‌ماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

28 بهمن جشنواره جایزه ادبی همدان برگزار می‌شودرضا قاسمی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با دهه فجر برنامه‌های شاخصی در دستور کار خود دارد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار فاخر خوشنویسی اساتید اسدآباد در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۲۰ روز و برگزاری ۸ کارگاه آموزشی موسیقی اصیل ایرانی با دعوت از اساتید مجرب جهت کارگاه‌ها از ۲٤ لغایت ۳۰ بهمن‌ماه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
قاسمی از برگزاری کنسرت موسیقی اصیل ایرانی توسط گروه موسیقی حافظ شهرستان به مناسبت چهلمين سالگرد پیروزی انقلاب جهت عموم مردم پس از ایام فاطمیه و اجرا توسط گروه نمایش شهرستان در ایام الله دهه فجر در سالن اداره خبر داد.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد گفت: برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی اساتید عزیزالله حیدری و استاد مهدی غنی‌پارسا به مدت ۱۰ روز از 20 دی‌ماه لغایت 20 بهمن در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
وی از برگزاری مراسم عصر شعر انقلاب توسط انجمن‌های ادبی اسدآباد شهر آجین و روستای کمشانه و برگزاری ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری توسط واحد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در محل مساجد با مشارکت مردم در طول دهه فجر خبر داد.

اجرای 70 برنامه توسط کانون‌های مساجد اسدآباد
قاسمی ابراز کرد: مراسم نورافشانی و جشن و شادی با حضور هنرمندان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و آحاد مردم در مقابل اداره همراه با اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر است
وی از برگزاری جشنواره جایزه ادبی استانی در فجر چهلمین سال انقلاب خبر داد و بیان کرد: بیست و سومین جشنواره جایزه بزرگ ادبی استان همدان 28 بهمن‌ماه به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.
قاسمی با اشاره به برگزاری جشنواره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، افزود: بخش اول جشنواره در نوبت صبح به کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان و بخش دوم در نوبت بعداز ظهر به تجلیل از برترین‌ها اختصاص داده شده است.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۳ انجمن ادبی و یک انجمن شاهنامه‌خوانی(شعرخوانی) با حضور شاعران اسدآبادی فعالیت دارد
قاسمی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۵۰ هنرمند شناخته شده در سطح شهرستان اسدآباد در زمینه‌های مختلف هنری، بیان کرد: از این تعداد هنرمند، ۳۰ نفر از هنرمندان رشته‌هایی چون خوشنویسی، نقاشی و منبت در حد اعلا هستند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر شاگرد و استاد در سطح هنرستان‌ها و انجمن‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.
انتهای پیام

captcha