استفاده از ابزار هنر در به تصویر کشیدن ماندگاری عاشورا
کد خبر: 3780911
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

استفاده از ابزار هنر در به تصویر کشیدن ماندگاری عاشورا

گروه فرهنگی- امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) کانون جذب مردم ادیان مختلف است، گفت: با استفاده از ابزار هنر می‌توان ماندگاری عاشورا را به تصویر کشید.

استفاده از ابزار هنر در به تصویر کشیدن ماندگاری عاشورابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز، 23 دی‌ماه در آیین اختتامیه سوگواره عکس موبایلی آسمانی‌ترین زمینی اظهار کرد: پرورگار ما خالق هستی و بهترین آفریننده هنر است و از این‌رو رویکرد هنرمندانه ما را می‌تواند با خالق هستی مرتبط سازد.
وی با اشاره به اینکه مولوی در دفتر اول مثنوی هنرنمایی کرده است، گفت: ما از خداییم و به‌سوی او بازمی‌گردیم؛ حیات ما در دنیا حدیث فراق است ما از پروردگار جدا شده‌ایم.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: همه تجلیات هنر و زیبایی‌ها در جهان هستی وجود دارد عظمت پروردگار را به نمایش می‌گذارد و انسان وقتی به آرامش می‌رسد که به خدا بازگردد.
وی با اشاره به این شعر که «هر کسی کو دور ماند از اصل خویش، باز جوید روزگار وصل خویش» بیان کرد: نمود و ظهوری که ما در زبان هنر می‌بینیم بیان حدیث فراق است و می‌خواهد آرمان‌ها، عواطف و احساسات را نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید من گنج نهانی بودم دوست داشتم شناخته شوم خلقت را ایجاد کردم؛ مخلوقات در بیان تجلیات رب، هر کس به اندازه استعداد و ظرفیت خود می‌خواهد زیبایی خلقت را نشان دهد.
خاتمی با بیان اینکه همه ذرات عالم تسبیح خدا را می‌گویند، تصریح کرد:خیلی از ارزش‌های جامعه و دین را می‌توان با زبان هنر بهتر بیان کرد چراکه اگر زبان هنر به درستی به‌کار گرفته شود تا عمق لایه‌های تاریخ نفوذ می‌کند.
وی ادامه داد: ملات اجتماعات و کسی که همه را دور خود جمع می‌کند، امام حسین (ع) است و هنر ابعادی دارد که صحنه‌های زیبای اربعین را ماندگار می‌کند. افراد با استفاده از ابزارهای هنری می‌توانند نقش بازماندگان عاشورا و میراث‌داران کربلا را به تصویر بکشند.
انتهای پیام
captcha