پخش 130 مستند تلویزیونی شهدای مدافع حرم از شبکه بوشهر
کد خبر: 3780925
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر خبر داد:

پخش 130 مستند تلویزیونی شهدای مدافع حرم از شبکه بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: مستند‌سازان مراکز استان‌های رسانه ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده معظم آنان بیش از چهار هزار دقیقه برنامه در قالب 130 مستند تلویزیونی تهیه کرده که همه آنها به‌صورت هفتگی از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

پخش 130 مستند تلویزیونی شهدای مدافع حرم از شبکه بوشهر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، 22 دی‌ماه در آئین رونمایی از ۱۳۰ مستند تلویزیونی «شهدای مدافع حرم» سراسر کشور که در محل حسینیه قرآنی شهید محمد احمدی جوان روستای باشی شهرستان تنگستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است و این دستاوردها مرهون خون گران‌بهای شهدا است.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی همه ظرفیت‌های خود را برای مقابله با این نظام و انقلاب به کار گرفت.

وی از جمله دسیسه‌های دشمنان به جنگ، ترور، تهدید و تحریم اشاره کرد و افزود: این دسیسه‌ها باعث قوی‌تر شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف شد و هیچ‌گاه مانعی برای پیشرفت و توسعه کشور نشد.

استاندار بوشهر با اشاره به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف و نثار خون هزاران شهید، ایثار جانبازان و آزادگان اظهار کرد: پایگاه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز در حال مستحکم‌تر شدن است.

گراوند هدف استکبار از ایجاد داعش را تضعیف پایگاه مقابله با اسرائیل و حرکت به سمت تضعیف نظام جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی همچون دوران دفاع مقدس با عزمی راسخ و ایمانی قوی به مقابله با دشمنان پرداختند و از ایران و اسلام دفاع کردند.

وی با اشاره به ترک سوریه توسط نیروهای آمریکایی، بیان کرد: ذلت کنونی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش که به دنبال تضعیف کشور ما بودند، به برکت خون شهدا محقق شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دشمنان تلاش داشتند که جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار نشود، افزود: به کوری چشم آنان امروز در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از ایثار گری ایثارگران و شهدا رونمایی می‌کنیم و در امنیت کامل جشن 40 سالگی انقلاب را برپا می‌کنیم.

سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این مراسم با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهدا در اوج عزت و اقتدار است، اظهار کرد: شهدا به ما درس ایستادگی در مقابل دشمنان را دادند و استقلال و عزت کشور از خون با برکت شهدا نشئت گرفته است که در دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و اکنون نیز در دفاع از حرم جانفشانی کردند. 

وی ایثار، شهادت، صبر و استقامت را از مهم‌ترین درس‌های شهدا برشمرد و ادامه داد: شهدا خالص‌ترین فرزندان این کشور هستند که با خون خود این نظام و انقلاب را حفظ کردند. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه اقتدار و رشادت مدافعان حرم دشمنان را غافل‌گیر کرد، افزود: خون شهیدان مدافع حرم دشمنان انقلاب اسلامی را به بازدارندگی هدایت کرد. 

رزمجو با اشاره به اینکه جوانان این کشور برای دفاع از نظام و انقلاب حد و مرزی قائل نیستند، بیان کرد: شهدا نه تنها در مرزهای داخلی بلکه در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی با عنوان مدافعان حرم دفاع کردند. 

سیدحسین ناظر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر در این آئین اظهار کرد: مستندسازان مراکز استان‌های رسانه ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده معظم آنان بیش از چهار هزار دقیقه برنامه در قالب ۱۳۰ مستند تلویزیونی تهیه کرده که همه آنها به‌صورت هفتگی از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

ناظر با تأکید بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان، شهدای مدافع حرم را حجت خدا و نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب اسلامی خواند و افزود: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان، ایستگاه پرقدرت رادیویی چغادک بنام شهید مدافع حرم شهید محمد احمدی جوان نام‌گذاری شده است. 

یادآور می‌شود، در این آئین از مستند دو «شهید مدافع حرم» استان بوشهر شهید محمد احمدی جوان و عیدمحمد رضایی رونمایی شد.

حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام

captcha