بهترین راهكار جلب مشاركت مردم در جمع‌آوری زكات، اعتمادسازی است
کد خبر: 3780971
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

بهترین راهكار جلب مشاركت مردم در جمع‌آوری زكات، اعتمادسازی است

گروه اجتماعی ـ مدیركل بهزیستی فارس، بهترین راهكار جلب مشاركت مردم در جمع‌آوری فریضه زكات را اعتمادسازی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی موسوی، مدیركل بهزیستی استان فارس بعدازظهر امروز، 23 دی‌ماه در دومین نشست شورای زكات این استان در سال جاری گفت: بهترین راهكار جلب مشاركت مردمی در همه برنامه‌ها مخصوصاً در فریضه زكات جلب اعتماد مردم و اعتمادسازی است.
وی افزود: بهترین راهكار اعتمادسازی مردم نیز در جمع‌آوری زكات، شفاف‌سازی و ارائه گزارش به مردم و افرادی كه زكات دهنده هستند، است.
موسوی اظهار كرد: در استان فارس 129 هزار معلول، 37 هزار نیازمند، یك هزار كودك بی سرپرست و بدسرپرست، 7 هزار و 600 سالمند معلول جسمی و بیمار اعصاب و روان و 7 هزار و 800 دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
مدیركل بهزیستی فارس با بیان اینكه ارائه خدمات با این حجم مخاطب مسلماً نیاز به جلب مشاركت‌های مردمی دارد، گفت: یكی از مشكلاتی كه وجود دارد این است كه در سطوح شهرستان‌ها، تعامل چندانی میان مؤدیان زكات و بهزیستی وجود ندارد.
وی با تصریح اینكه امروز هزینه نگهداری كودك بی‌سرپرست 800 تا یك میلیون تومان در ماه است، گفت: اقدامات بهزیستی محسوس است و هر كسی كه ببیند، می‌تواند كمك كند.
موسوی با یادآوری اینكه جامعه هدف بهزیستی هم دارای فقر مالی و هم مشكل فیزیكی هستند، درخواست كرد كه در هزینه‌كرد زكات، بهزیستی در كنار خانواده امداد مورد توجه قرار گیرد تا شرمنده مددجویان نباشیم.
انتهای پیام

captcha