خواست روستاییان مشاركت در جمع‌آوری و مصرف زكات است
کد خبر: 3780973
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
اسماعیلی:

خواست روستاییان مشاركت در جمع‌آوری و مصرف زكات است

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس تأكید كرد كه درخواست روستاییان این است كه هم در جمع‌آوری و هم مصرف زكات مشاركت داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالحمید اسماعیلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بعدازظهر امروز، 23 دی‌ماه در دومین نشست شورای زكات این استان با اشاره به جمع‌آوری زكات در میان دهستان‌ها گفت: درخواست روستاییان این است كه هم در جمع‌آوری و هم مصرف زكات مشاركت داشته باشند.
وی افزود: می‌توانیم روستاها و مناطقی كه در بحث جمع‌آوری زكات همكاری و مشاركت بیشتری دارند را به عنوان یك الگو مطرح كنیم تا بتوانیم سایر مناطق را به این سمت تشویق كنیم.
اسماعیلی اهمیت نقش دستگاه‌ها را در جمع‌آوری زكات یادآور شد و گفت: ما یك میلیارد و 800 میلیون تومان زكات از مردم جمع‌آوری كردیم و از این طریق توانستیم به كمیته امداد همكاری كنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس تأكید كرد كه باید كاركردهای زكات در زمینه‌های مختلف برای مردم به خوبی تبیین شود تا مردم بدانند زكات‌های پرداختی آنان در كجا هزینه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تلاش ما محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان است، گفت:‌ آمادگی این را داریم كه تا در بحث پروژه‌های عمرانی زكات همكاری داشته باشیم البته گروه‌های جهادی ما كه دارای نگاه تخصصی و عملیاتی هستند، هیچ پولی دریافت نمی‌كنند.
انتهای پیام

captcha