پرستاران نماد اخلاق، محبت و انسانیت در جامعه هستند
کد خبر: 3780983
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

پرستاران نماد اخلاق، محبت و انسانیت در جامعه هستند

گروه اجتماعی- مسئول اموربانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان پرستاران را نماد اخلاق، محبت و انسانیت عنوان کرد و گفت: باید کرامت انسانی و اخلاق والای پرستاری را اشاعه بدهیم و با مدارا کردن با مردم زمینه رضایت خداوند و مردم را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، سعیده لشکری، مسئول اموربانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 23 دی ماه در دیدار جمعیت بانوان فرهیخته با مؤثرین حوزه سلامت استان که با موضوع بررسی آسیب‌های حوزه سلامت بانوان برگزار شد، با اشاره به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان در سه کارگروه خانواده، تعمیق باورهای دینی و فضای مجازی فعالیت دارد، اظهار کرد: نظرات و پیشنهادات بانوان پرستار در حوزه سلامت خانواده مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: براساس تعامل این اداره‌کل با سایر ارگان‌ها درصددیم تا اهداف بجمعیت بانوان فرهیخته را بلندتر کرده و گسترش دهیم تا بتوانیم در حوزه سلامت بانوان و خانواده نیز خدماتی انجام دهیم.
لشکری پرستاران را نماد اخلاق، محبت و انسانیت عنوان و بیان کرد: باید کرامت انسانی و اخلاق والای پرستاری را اشاعه بدهیم و با مدارا کردن با مردم زمینه رضایت خداوند و مردم را فراهم کنیم.
عشرت عباسی، عضو جمعیت بانوان فرهیخته کردستان و کارشناس مامایی استان نیز در این نشست اظهار کرد: پرستاری شغلی سختی است که علاوه بر کاهش درد و رنج مردم یک الگوی اخلاقی شایسته برای جامعه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه سلامت بانوان نیاز به توجه است، افزود: توجه به سلامت بانوان به سلامت جامعه می‌انجامد و پرستاران با اعلام دانش‌های خود به بانوان می‌توانند زمینه افزایش سلامت جامعه را فراهم کنند.
عباسی عنوان کرد: سلامت روح، عاطفه و معنوی در جامعه و توانمندسازی بانوان از هشت اهداف ماده هشتاده به شمار می‌رود و این بیانگر اهمیت جایگاه سلامت در جامعه براساس توانمندسازی بانوان است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
عضو جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان یادآور شد: آسیب‌پذیرترین افراد جامعه کودکان، نوزادان و زنان هستند و باید با کمک دولتمردان بیشتر این اقشار جامعه مورد توجه قرار گیرند.
وی خواستار ارتقای جایگاه پرستاران در جامعه شد و گفت: پرستاران باید با مردم خوب رفتار کنند چرا که مردم در اوج نگرانی و گرفتاری به بیمارستان و یا پرستاران مراجعه می‌کنند و باید پرستاران بتوانند به خوبی شان مردم را حفظ و آنها را به عنوان مراجعان خودشان تکریم کنند.
عباسی عنوان کرد: از پرستاران درخواست می‌شود که در حوزه آموزش‌های سلامت کمک کنند تا اعتلای فرهنگ یادگیری و اعتلای فرهنگ سلامت در جامعه را شاهد باشیم.
صبا رامین‌فر، سرپرست پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان سنندج نیز در این مراسم بیان کرد: تامین اجتماعی استان به عنوان یکی از متولیان حوزه درمان در استان خدمت می‌کند.
وی با اعلام اینکه قطعا دعای خیر مردم برای پرستاران ارزشمند است، عنوان کرد: شما پرستاران در حکم مادری مهربان و دارویی آرامبخش برای جامعه هستید و با توجه به اینکه سلامت جامعه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور است، شما پرستاران در ارتقای سطح سلامت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنید.
یادآور می‌شود؛ در این مراسم که به همت امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، از پرستاران حاضر در مراسم تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha