اورژانس هسته‌ای بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود
کد خبر: 3780986
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

اورژانس هسته‌ای بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: عبدالکریم گراوند در جریان بازدید از روند اجرای ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

وی افزود: عملیات اجرایی این مرکز درمانی بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری بوشهر و سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است، افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای 65 تا 70 درصد پیشرفت است و البته مصالح تکمیل این ساختمان تامین شده است.

گراوند با تاکید بر تحقق تعهدات سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت این اورژانس بیان کرد: بر اساس تعهدات مجری، ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر نیمه نخست سال آینده وارد چرخه بهره برداری می‌شود.

وی، افزود: ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای 101 تخت بستری و درمانی است که نقش مهمی در کمک به مراکز درمانی استان بوشهر دارد.

پیش از این مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در سال 95 از کلنگ‌زنی چند پروژه مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی در بوشهر خبرداده بود.

دکتر زارع نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی در بوشهر برای انجام چند پروژه مشترک، گفته بود، کلنگ ساخت بیمارستان 160 تختخوابی در بوشهر و بیمارستان تخصصی قلب و عروق با ظرفیت 200تختخواب صبح با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی به زمین زده شد.

وی افزوده بود، همچنین علمیات ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر که کار مشترک وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی است با 8000 متر زیربنا آغاز خواهد شد. با اتمام ساخت این پروژه‌های بیمارستانی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بوشهر به 2 برابر افزایش می‌یابد و تحولی در بهداشت و درمان و محرومیت زدایی در این استان رخ می‌دهد.

انتهای پیام

captcha