اعزام هشت هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی به اردوی راهیان نور
کد خبر: 3781001
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

اعزام هشت هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی به اردوی راهیان نور

گروه سیاسی- مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کردستان گفت: از سهمیه 9 هزاری نفری ابلاغی به استان کردستان برای مناطق عملیاتی غرب کشور تا کنون 8 هزار و 103 نفر از دانش آموزان به یادمان‌های عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرضا مؤمنی‌، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان امروز، 23 دی ماه در پنجمین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان، گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال 97 ارائه و اظهار کرد: از سهمیه 9 هزاری نفری ابلاغی به استان برای مناطق عملیاتی غرب کشور تا کنون 8 هزار و 103 نفر از دانش آموزان به یادمان‌های عملیاتی غرب کشور اعزام شده اند .
وی افزود : از سهمیه سه هزار نفری یادمان‌های جنوب کشور نیز تاکنون 992 نفر اعزام وبرای حضور دو هزار و 200 باقی مانده نیز برای ماه های بهمن و اسفند ماه سال جاری برنامه ریزی شده است که دانش آموزان پسر در بهمن و دانش‌آموزان دختر اسفند ماه 97 به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
مؤمنی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل استانی در قالب کمیته دانش آموزی و فرهنگیان، آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس اسلامی، دشمن‌شناسی و برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و طرح «ایران یار» با هدف حمایت از کالای ایرانی و به منظور بازدید دانش آموزان از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی را از مهم ترین این برنامه عنوان کرد.
وی یکی دیگر از طرح های در دست پیگیری و اجرای این حوزه را طرح شهید بهنام محمدی همزمان با سراسر کشور اعلام کرد.
مؤمنی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در 26 مدرسه شهرستانهای بیجار و قروه و مناطق سریش آباد و کرانی اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح با هماهنگی سرگروه های کشوری برگزار می‌شود.
وی از برگزاری همایش دو سالانه کمیته‌های اجرایی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان خبر داد و گفت: در همین راستا تیم‌های ارزیابی استان متشکل از دست‌اندرکاران سپاه و آموزش و پرورش از فعالیت کمیته‌های شهرستانی بازدید و کلیه اقدامات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان با اشاره به در پیش بودن کنگره 5400 شهید استان و اقدامات آموزش و پرورش در راستای این برنامه ارزشمند، گفت: باید تا برگزاری کنگره پایانی اقدامات در واحدهای اداری و آموزشی برگزار و فعالیت‌ها مستندسازی شود.
وی برگزاری راهیان نور دریایی برای فرهنگیان بسیجی را از دیگر برنامه‌های این حوزه بر شمرد و گفت: طبق پیش‌بینی به عمل آمده این برنامه اسفند ماه 97 با اعزام فرهنگیان بسیجی استان بر اساس سهمیه ابلاغی انجام می‌شود.
مؤمنی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی ایام الله دهه مبارک فجر در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری یادآور شد: این جشنواره در چهار رشته برگزار و اختتامیه آن نیز همزمان با هفته معلم اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha