وقتی فعالیت‌های قرآنی به اغما می‌رود
کد خبر: 3781014
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

وقتی فعالیت‌های قرآنی به اغما می‌رود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: اینگونه که از سهمیه‌بندی بودجه سال ۹۸ استنباط می‌شود، مبلغ کمی خرج تبلیغات که همان فرهنگ است خواهد شد و این با هیچ منطقی سازگار نیست.

وقتی فعالیت‌های قرآنی به اغما می‌رود/ فعالیت موسسات با پول کم

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی با عنوان بودجه «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» امسال با کاهش چشمگیر در لایحه مواجه شده و بر این اساس این بودجه برای سال 98 مبلغ ۲۷ میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است.
این بودجه سال ۱۳۹۰ به عنوان بودجه نیم‌درصدی به تصویب رسید که طی آن قرار شد با اختصاص نیم درصد از بودجه کشور به فعالیت‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ناب الهی آسیب‌های اجتماعی را کاهش و بدین ترتیب هزینه‌های تحمیلی به جامعه کاهش یابد.
اما این بودجه در سال‌های مختلف با فراز و نشیب‌های مختلفی روبرو بود و سال به سال کمتر تصویب شد تا اینکه در سال 98،به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تقدیم مجلس شد.
محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بدیهی است کاهش بودجه همانگونه که از مفهوم آن پیدا است بر اثر رابطه مستقیم با فعالیت‌های قرآنی سبب کاهش فعالیت‌های قرآنی کشور خواهد شد.
وی افزود: محور نظام مقدس اسلامی حبل‌الله المتین قرآن کریم است و در این وانفسای هجوم تبلیغاتی فرهنگی ملاک سیاست‌گذاری، حکم قرآن حکیم آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال است که می‌فرماید: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَ مَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ و هر چه در توان داريد از نيرو و اسب‌هاى آماده بسيج كنيد تا با اين تداركات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان ديگرى را جز ايشان كه شما نمى ‏شناسيدشان و خدا آنان را مى‌شناسد بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده مى ‏شود و بر شما ستم نخواهد رفت».
وی افزود: اگر سیاست قرآنی باشد، به اعتبار همین آیه قرآن کریم جبهه فرهنگی و جبهه نظامی باید از بیشترین بودجه کشور برخوردار باشد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: کمبود مواد غذایی به محض وسع مجدد قابل جبران است اما کمبودهای فرهنگی قرآن کریم و عدم آمادگی دفاعی قابل جبران نیست.
الهی ادامه داد: نمی‌شود به انسان‌های در حال طلب معارف گفت صبر کن امسال بودجه کم است سال بعد یا چند سال بعد ما معارف مورد نیاز ذهن تو را به تو می‌رسانیم.
وی تصریح کرد: این فرد چون در حال طلب است این مطالبات ذهنی را از هرکجا که به آسانی به او می‌رسانند تأمین خواهد کرد، در این صورت آنچه نصیب ما می‌شود اذهانی بیمار و جامعه‌ای نابهنجار است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: اینگونه که از سهمیه‌بندی بودجه سال ۹۸ استنباط می‌شود، مبلغ کمی خرج تبلیغات که همان فرهنگ است خواهد شد و این با هیچ منطقی سازگار نیست.
الهی افزود: اگرچه بدنه اعتبارات قرآنی و مذهبی قائم به کمک‌های خیرین است اما بودجه‌های دولتی، امور زیربنایی قرآنی را رفع و رجوع می‌کند که با کسر بودجه قسمت عمده برنامه‌های طراحی شده زمین می‌ماند.
وی یادآور شد: اگر بودجه اختصاص یافته ترمیم نشود، همت خیرین قرآنی را می‌طلبد تا این نقصان را تا حدودی جبران کنند.

زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha