خروجی جشنواره آیات، تدبر در قرآن باشد
کد خبر: 3781039
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

خروجی جشنواره آیات، تدبر در قرآن باشد

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: شعور در قرآن، به معنای تدبر در آیات قرآن بوده و جشنواره ملی آیات، باید خروجی مناسبی داشته باشد و بهترین خروجی آن تدبر در قرآن است.

خروجی جشنواره آیات، تدبر در قرآن باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، در رابطه با برگزاری جشنواره ملی آیات در استان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌های قرآنی، در فضای معنوی جامعه، تاثیرات مثبتی برجای می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه کشور ما یک مملکت اسلامی و قرآنی است، ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) در واپسین روزهای عمر خود فرمودند من از دنیا می‌روم، ولی دو چیز بین شما برجای می‌گذارم، یکی قرآن و دیگری اهل بیت بوده و در روز قیامت در کنار حوض کوثر از شما تحویل خواهم گرفت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیگی افزود: وقتی به جامعه مراجعه می‌کنیم، جامعه ما جامعه اهل بیت(ع) بوده و نشئت گرفته از مکتب رسول اکرم است و از این رو به هر میزان در سمت‌وسوی مکتب پیامبر حرکت کنیم، قطعاً خیرات و برکات معنوی آن را نیز در جامعه مشاهده خواهیم کرد و همین امر در جلوگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، تاثیرگذار خواهد بود؛ چرا که تمامی مشکلات کنونی به دلیل کناره‌گیری از قرآن است.
وی تصریح کرد: مکتب نبی مکرم اسلام، همان مکتب جامعه و انقلاب ما بوده و برای اینکه بتوانیم این مکتب را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم، نباید از دو امانت قرآن و اهل بیت که رسول اکرم برای ما به امانت گذاشته، غفلت کنیم.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه باید شوری که در قرآن در کشور مشاهده می‌کنیم، همراه با شعور باشد، یادآور شد: شعور در قرآن، به معنای تدبر در آیات قرآن بوده و جشنواره ملی آیات، باید خروجی مناسبی داشته باشد و بهترین خروجی آن تدبر در قرآن است و نباید صرفاً یک مسابقه برای رقابت و کسب جوایز و مقام باشد.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم از خیرات و برکات این چنین جشنواره‌های قرآنی در کشور برخوردار شویم، باید در تمامی آیات قرآن تدبر کنیم تا دردی از مشکلات جامعه حل شده و فضایی معنوی در سراسر جامعه برقرار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی با اشاره به وظیفه رسانه‌های قرآنی در کشور بیان کرد: هیچ برنامه قرآنی موفق نخواهد شد، مگر اینکه کسی به گوش جامعه رسانده و نقل کند، همانگونه که وقتی قرآن بر نبی مکرم اسلام(ص) نازل شد و کاتبان وحی، آیات قرآن را نوشته و به مردم می‌رساندند، امروز نیز رسانه‌ها، کسانی هستند که می‌توانند بلندگوی قرآن در جامعه باشند، امروز رسالت رسانه‌های قرآنی همان رسالت کاتبان قرآن است.
انتهای پیام

captcha