جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر برگزار می‌شود
کد خبر: 3781065
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
در راستای اقتصاد مقاومتی؛

جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - بخشدار بهنمیر از برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر در تاریخ 27 دی‌ماه 97 در این شهر خبر داد و گفت: بهنمیر دارنده رتبه نخست تولید نیشکر در استان مازندران است.

دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر برگزار می‌شود
مجید بهمنی، بخشدار بهنمیر در گفت‌و‌گو با ایکنا از مازندران  با اشاره به این مطلب که دومین جشنواره نیشکر 27 دی‌ماه در شهر بهنمیر برگزار می‌شود، گفت: بهنمیر رتبه نخست تولید نیشکر در استان مازندران را به خود اختصاص داده  و این محصول اشتغال‌زایی خوبی را هم به همراه دارد.
وی افزود: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید ایجاد نشاط و امید در جامعه است و بر همین اساس جشنواره‌های بومی و محلی در اولویت کاری قرار دارد و ما امسال شاهد برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ جهت معرفی محصولات روستایی و با هدف برندسازی این محصول در کشور در شهر بهنمیر خواهیم بود که با برنامه‌های متنوعی در این شهر اجرایی خواهد شد.
بهمنی ادامه داد: این جشنواره بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور و توصیه استاندار مازندران در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.
بخشدار بهنمیر اظهار کرد:  سطح زیر کشت نیشکر در استان مازندران ۲۵۰ هکتار بوده که از این میزان ۱۲۵ هکتار آن مربوط به شهرستان بابلسر و سهم بخش بهنمیر ۱۲۰ هکتار است.
وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما در شهر بهنمیر تاسیس مرکز تحقیقات نیشکر است، اظهار کرد: توسعه گردشگری و توریسم، برندسازی نیشکر در کشور، ارتقای صنعت  فرآوری، ساماندهی کارگاه‌های شکر سرخ، ایجاد اشتغال و شناسایی نیشکر و محصولات جانبی آن به مردم، حل مشکلات کشاورزان، احیای آداب و سنن فراموش شده کشاورزی، افزایش درآمد و اشتغال پایدار در منطقه، آشنایی مردم با خواص درمانی و دارویی محصول استراتژیک شکر سرخ و تشویق و ترغیب به افزایش سطح زیر کشت نیشکر، از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکرسرخ در بخش بهنمیر است.
وی ادامه داد: این جشنواره صبح پنجشنبه بیست و هفتم دی به مدت یک روز در سالن ورزشی مرحوم مجدآرا بهنمیر برگزار خواهد شد و امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این جشنواره را به‌صورت دو روزه برگزار کنیم.
بهمنی افزود: بازدید همگانی از کارگاه‌های نیشکر برای آشنایی با شیوه‌های استحصال، کارگاه آموزشی، اجرای موسیقی زنده مازندرانی، برنامه‌های مُفرح برای کودکان، اجرای برنامه طنز، سخنرانی و پخش کلیپ با موضوعات نیشکر، ابطال تمبر، قدردانی از مقام شامخ شهدا و مراسم اختتامیه از جمله بخش‌های دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر است.
یادآور می‌شود، این جشنواره با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر، مرکز خدمات بهنمیر شهرداری، شورای اسلامی شهر و شورای اسلامی بخش بهنمیر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha