ثبت ۳۹ وقف درمانی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3781095
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

ثبت ۳۹ وقف درمانی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: ۳۹ مورد وقف مرتبط با درمان و دارو از سوی واقفان خیر اندیش در استان به ثبت رسیده است.

ثبت ۳۹ وقف درمانی در خراسان‌شمالیحجت‌ الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: امسال ۳۹ مورد وقف مرتبط با درمان و دارو در خراسان‌شمالی به ثبت رسیده است که این طرح از محل عواید موقوفات مرتبط با درمان و دارو اجرا خواهد شد.
وی افزود: از این تعداد موقوفه، ۹ مورد منفعتی و درآمدزا و ۳۰ مورد دیگر به‌صورت انتفاعی است که از خود رقبه و موقوفه برای دارو درمان استفاده می‌شود.
آسوده گفت: چهار مورد وقف منفعتی مربوط به شهرستان‌های فاروج و مانه و سملقان است که درآمد آن صرف کمک به دارو و درمان بیماران نیازمند و سرطانی می‌شود.
وی افزود: موقوفه دیگر شهرستان‌ها چون به‌صورت انتفاعی است، هزینه کمک به بیماران نیازمند آن‌ها از محل خیران تأمین خواهد شد.
آسوده بیان کرد: شناسایی افراد نیازمند مطابق نیات واقفین ، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه‌سازی ، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات تأمین هزینه‌های درمانی ، خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی ، کمک به احداث خانه بهداشت و درمانگاه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته با اجرای مهر تندرستی در استان ۲۰۰ نفر از محل خیرات و مبرات و ۴۰ نفر از محل چهار مورد وقف منفعتی تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شد.
انتهای پیام

captcha