آغاز عملیات مرمت تزئینات ایوان جنوبی کاروانسرای گنجعلیخان کرمان
کد خبر: 3781096
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹

آغاز عملیات مرمت تزئینات ایوان جنوبی کاروانسرای گنجعلیخان کرمان

گروه فرهنگی - مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از آغاز عملیات مرمت تزئینات ایوان جنوبی و دالان ورودی کاروانسرای گنجعلیخان کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، غلامرضا فرخی، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان دیروز دوشنبه، 24 دی با اشاره به اینکه بازسازی مقرنس سر در ورودی کاروانسرای گنجعلیخان و مرمت تزئینات ایوان غربی بنای مذکور در سال گذشته پایان یافته است، گفت: در ادامه طرح مرمتی این بنا، تزئینات ایوان جنوبی و دالان ورودی کاروانسرای گنجعلیخان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در دالان ورودی این کاروانسرا مقرنسی وجود دارد که پوشیده از تزئینات رایج دوران صفوی است، افزود: این مقرنس در دو قطار و دهانه آن به اندازه عرض دالان از جنس گچ و کاشی معرق ساخته شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه بخش‌های تخت مقرنس از جنس کاشی (به شیوه معرق) و سایر آلات مقرنس با گچ بری‌هایی با عمق بسیار کم و رنگ‌آمیزی شده پوشانده شده است، تصریح کرد: تکنیک اجرایی این گچ بری‌ها به‌صورت برش کم‌ عمق گچ به همراه خط‌اندازی جزئیات (به صورت خط مویی) است که طی این فاز از عملیات مرمتی مورد پاکسازی، خواناسازی و مرمت علمی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha