تشکیل شعب استانی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها
کد خبر: 3781110
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
حجت‌الاسلام افتخاریان خبر داد:

تشکیل شعب استانی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری اولین نشست دبیران قرآن و عترت دفاتر استانی این نهاد، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آن را تشکیل دفاتر استانی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بیان کرد.

تشکیل شعب استانی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین افتخاریان، مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری اولین نشست دبیران قرآن و عترت دفاتر استانی این نهاد خبر داد و گفت: این نشست طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 26 و 27 دی‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی افزود: این ساختار با هدف تشکیل کارگروه‌های قرآن و عترت در دفاتر نهاد و ایحاد شبکه تعالیم قرآن و عترت در دانشگاه‌های کشور پایه‌ریزی شده است. دبیران و دفاتر استانی نهاد به ستاد معرفی شده‌اند و شرح وظایف آنها نیز ابلاغ شده است.
افتخاریان با بیان اینکه در این نشست هماهنگی و توجیه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت دبیران در ماه‌های پیش رو انجام خواهد شد، تصریح کرد: این نشست با حضور معاون فرهنگی - سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مدیرکل فرهنگی نهاد و مسئولانی از وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می‌شود تا تبادل اطلاعات و هماهنگی لازم ستاد با دفاتر استانی انجام شود.
مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن پرداختن به بخش‌های مهم این نشست، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه هم‌اندیشی دبیران در خصوص چالش‌های حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهی و برنامه‌هایی است که می‌توانند برای رفع این چالش‌ها طراحی و اجرا کنند.
وی گفت: از دیگر مواردی که در این جلسه بررسی می‌شود، هم‌اندیشی در خصوص ساختار استانی فعالیت‌های قرآن و عترت در قالب شورای هماهنگی استانی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها خواهد بود. با همفکری دانشگاه‌های استان و دفاتر استانی نهاد، این ساختار ایجاد خواهد شد.
افتخاریان در پاسخ به این سؤال که شکل‌گیری این ساختار از مشهد کلید خواهد خورد، اظهار کرد: این پیشنهاد در استان‌ها مطرح می‌شود و ساختار مورد بررسی می‌گیرد. در ادامه پس از تصویب، شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها آن را ابلاغ می‌کند.
مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: قصد داریم که پیش‌نویس این ساختار در اولین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت مورد بررسی قرار گیرد تا انسجامی که در دستگاه‌های دانشگاهی وجود دارد به صورت هم‌افزا در استان‌ها نیز شکل بگیرد.
افتخاریان در پایان در مورد برگزاری این نشست در آینده گفت: برنامه نشست این است که هر چهار ماه یک بار برپا شود. نشست آینده نیز قبل از ماه مبارک رمضان و برای تشریح برنامه‌های ماه مبارک برگزار می‌شود. همچنین نشست‌های منطقه‌ای دفاتر استانی به صورت متناوب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha