واکنش ترکیه به توئیت تهدیدآمیز «ترامپ»
کد خبر: 3781117
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

واکنش ترکیه به توئیت تهدیدآمیز «ترامپ»

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) با یکسان دانستن کُردها و «پ.ک.ک»، مرتکب خطایی بزرگ می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ ابراهیم کالن (سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه) در دو پیام توئیتری به پیام‌های دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ نوشته بود؛ ما از سوریه خارج می‌شویم و اگر لازم باشد از قرارگاه‌های نزدیک، دوباره به داعش حمله می‌کنیم. اگر ترکیه بخواهد به کُردها حمله کند، اقتصاد آنها را نابود می‌کنیم و برای کُردها یک منطقه امن 20 مایلی ایجاد می‌کنیم؛ البته کُردها نیز نباید ترکیه را تحریک کنند یا اقدامی انجام دهند.

ابراهیم کالن در واکنش به این سخنان ترامپ در توئیتر خود نوشت: آمریکا نمی‌تواند متفق و دوست استراتژیک تروریست‌ها باشد. یکی دانستن کُردها و پ.ک.ک، یک خطای مرگبار است و گروه تروریستی پ. ک. ک و دنباله سوری آن یعنی ی.پ.گ، هر دو تروریست هستند؛ لازم است مسئولیت‌های استراتژیک خود را درباره ترکیه انجام دهید. ترکیه با کُردها نمی‌جنگد، بلکه می‌خواهد با تروریست‌های پ.ک.ک بجنگد.

گفتنی است، ترامپ به ترکیه توصیه کرده است منطقه امنی در مسافت ۲۰ مایلی ایجاد کند، اما رئیس‌ جمهور آمریکا مشخص نکرده است که چه کسی این منطقه امن را ایجاد و هزینه‌اش را تقبل کند؛ وی حتی منطقه‌ای را که این بخش حائل باید در آن ایجاد شود نیز مشخص نکرده است.

انتهای پیام

captcha