هیچ خانواده‌ای در نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان‌شمالی نیست
کد خبر: 3781123
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

هیچ خانواده‌ای در نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان‌شمالی نیست

گروه اجتماعی - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر هیچ خانواری شامل فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده پشت نوبت این نهاد در استان نیستند.

هیچ خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان‌شمالی نیستبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، حمید خوجانی، معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار شامل ۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: از این جمعیت ۲۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد و ۴۶ هزار و ۴۷۷ نفر زن هستند.
وی افزود: این خانوارها به دلایلی ازجمله فوت سرپرست خانواده، ازکارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌شمالی بابیان اینکه ۱۹ هزار و ۲۰۰خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت هستند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۳۸۲ خانوار نیز به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طی چهار مرحله، سهمیه جمعیت مددجوی خراسان شمالی افزایش داشته است، گفت: طبق سهمیه جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ خانوار جدید به سهمیه فعلی این نهاد اضافه شد که در حال حاضر مجموع جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد به ۴۳ هزار و ۳۶۰ خانوار رسیده است.
خوجانی افزود: خانوارهای بسیار نیازمند، کارگران فصلی و خانوارهایی که سرپرست خانواده و یا فرزندان خانواده های بیکار، مشمول این سهمیه جدید شده‌اند.
وی با بیان اینکه پرداخت مستمری به این خانوارها در دو قالب مستمری ماهیانه مرحله اول و مستمری ماهیانه مرحله دوم واریز می‌شود، خاطرنشان کرد: مستمری ماهیانه مرحله دوم از محل منابع هدفمندسازی یارانه از ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا به ۴۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و مستمری ماهیانه مرحله اول نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان بسته به تعداد خانوارها واریز می‌شود.
انتهای پیام

captcha