راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد/ امنیت در حصار مرزها خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 3781181
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
امام جمعه موقت تهران:

راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد/ امنیت در حصار مرزها خلاصه نمی‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: آنان که امنیت را هدف قرار می‌دهند، استقلال و عزت ایران را هدف قرار داده‌اند؛ راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد و راز ماندگاری مکتب عاشورا تداوم این راه است.

راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد/ امنیت در حصار مرزها خلاصه نمی‌شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین اختتامیه اولین پویش فرهنگی - هنری «شاهدان حقیقت» ‌با هدف تجلیل از خادمان اربعین و خانواده‌های شهدای مدافع حرم صبح امروز، 24 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، جمعی از فرماندهان ناجا و فعالان فرهنگی و هنری و برخی خانواده‌های شهدای مدافع حرم در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در این مراسم ضمن قدردانی از سردار نوریان، معاونت اجتماعی ناجا، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اربعین و مجموعه نهادها در برپایی شکوهمند حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: اگر بخواهیم به چند رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نیم قرن اخیر اشاره کنیم، در کنار تولد مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی که مهم‌ترین رویداد قرن حاضر است، یکی از رویدادهای مهم و استثنایی که دست توانای ذات اقدس احدیت را در کنار آن می‌بینید، رویداد راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.
وی بیان کرد: 1400 سال است که از رویداد راهپیمایی اربعین می‌گذرد و از ابتدا جمع محدودی با علاقه در این مراسم حضور داشتند، کما اینکه بنده نیز در حضور مرحوم آیت‌الله مدنی، شهید مصطفی خمینی، اخوی شهیدم سیدعلی‌اکبر ابوترابی فرد و علمایی از نجف اشرف در این رویداد مهم مشارکت داشتم که امروزه با شکل‌گیری انقلاب و تحولی که به وجود آمد؛ این حماسه فاصله بسیار معناداری با گذشته پیدا کرده است؛ از این رو سال‌هاست که با انقلاب عظیمی روبه‌رو شده‌ایم. به تعبیر روزنامه‌ انگلیسی ایندیپندنت، راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع سالانه مردمی جهان است که به نمایش قدرت اعتقادی شیعیان و همبستگی آن‌ها تبدیل شده است.
امام جمعه موقت تهرن ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک راهپیمایی استثنایی سالانه با یک هویت اعتقادی و سیاسی، به نمایش گذاردن قدرت پیروان مدرسه عاشورا، خلق زیباترین همبستگی در میان مسلمانان است که هر ساله جمع کثیری از علما و برادران اهل سنت‌مان از سراسر کشور در این راهپیمایی حضور دارند.
ابوترابی فرد بیان کرد: آنچه امروز در دنیای اسلام می‌بینیم ترجمه روشنی است از فراز زیارت اربعین «بَذلَ مُهجَتـَهُ فیکَ لیَستـَنقـِذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالةِ وَ حَیرَةِ الضـَلالة» در این فراز امام حسین(ع) اهداف خود را از قیام اعلام می‌دارد تا کسانی که در جهل و نادانی به سر می‌بردند، بیرون بیایند. اربعین دنیای اسلام و تشیع را از جهل بیرون آورد؛ در نتیجه ما از گمراهی بیرون آمدیم و شاهد حیاتی در دنیای اسلام هستیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: داعش را خلق کردند که بگویند شیعیان قدرت مدیریت ندارند تا با ارتکاب جنایات و قتل برای جمعیت میلیونی در عراق، نا‌امنی ایجاد کنند. امروز ملت اسلام به این حقیقت رسیده است که نظام سلطه کمترین ترحمی برای انسان و انسانیت قائل نیست؛ آنجا که دست به زشت‌ترین کشتارها می‌زند. این است که برای نظام این اندازه از احترام قائل هستند و از این دستاورد بزرگ که رمز امنیت عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و رمز اقتدار و پایداری ملت یمن است، به زیبایی حراست می‌کنند.
وی افزود: آنان که امنیت را هدف قرار می‌دهند، استقلال و عزت ایران را هدف قرار داده‌اند. راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد و راز ماندگاری مکتب عاشورا تداوم این راه است.
ابوترابی فرد بیان کرد: عاشورا رمز دوم این راه است، امیدوارم همه ما در عمل، خواستار این هویت دینی و انقلابی باشیم که تداوم این راه تداوم همه ارزش‌ها‌ست. مدرسه عاشورا پیام‌های روشنی دارد و مهم‌ترین پیام آن دینداری است. «‌النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا» در سخت‌ترین شرایط باید به ارزش‌های دین و انقلاب وفادار بود؛ این افتخاری که آزادگان خلق کردند، برای وفاداری به ارزش‌ها بوده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم برنامه‌های فرهنگی و آموزه‌های قرآن و عترت راه را برای خلق اقتداری دیگر برای ملت ایران و اسلام هموار کند و نظام مقدس اسلام به سرعت از مشکلات عبور کند البته عبور از مشکلات مشروط بر این است که از روزمرگی فاصله بگیریم.
وی ادامه داد: با نگاه روزمره دستاوردی به دست نمی‌آید، باید نگاه بلندمدت داشته باشیم. آن‌هایی که فکر می‌کنند امنیت را می‌شود در حصار مرزهای کشور خلاصه کرد نگاهی بدون عمق دارند. امنیت ملت و اسلام با هم پیوند خورده است. آموزه‌های دینی ثابت می‌کند که ملت و اسلام دارای یک هویت واحد هستند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه اقتدار، عزت، امنیت و اسلام با هم سخت گره خورده است، اظهار کرد: ما در کنار هم می‌توانیم در برابر استکبار با قدرت بایستیم. امروز ملت ایران، عراق، سوریه، بحرین، لبنان، یمن و ترکیه همه در کنار هم هستند. امروز بسیج ایران در کنار بسیج الحشد الشعبی مردمی عراق، بسیج قدرتمند سوریه، مقاومان یمن و حزب‌الله لبنان درهم تنیده است که غرب را به وحشت درآورده است؛ امیدوارم با ایمان، اعتقاد، عقلانیت و سخت‌ کوشی در راستای بهره‌وری و در جهت افزایش این قدرت قدم برداریم.
امام جمعه موقت تهران گفت: از فرماندهی محترم نیروی انتظامی، سردار اشتری و همکاران ایشان از کار بزرگ در برپایی شایسته راهپیمایی اربعین و همچنین از اهل هنر و عکاسانی که با آثار ارزشمند خود این حماسه بزرگ را به تصویر کشیدند، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم با عنایت خداوند و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب، با وحدت کلمه و انسجام و یکپارچگی ایران و امت اسلام شاهد پیروزی‌های بزرگ امت اسلام باشیم.

گفتنی است، در این مراسم از برخی خادمان اربعین، خانواده معظم شهدای مدافع حرم و برگزیدگان آثار هنری فاخر و ارزشمند حوزه ایثار و مقاومت در ایام ولادت حضرت زینب(س) تجلیل شد.

راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد/ امنیت در حصار مرزها خلاصه نمی‌شود

راهپیمایی اربعین به اقتدار ایران هویت می‌بخشد/ امنیت در حصار مرزها خلاصه نمی‌شود

انتهای پیام

captcha