دانشکده الهیات ظرفیت بالایی در ارتباط بین جامعه و دانشگاه دارد
کد خبر: 3781196
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
حجت‌الاسلام سراج:

دانشکده الهیات ظرفیت بالایی در ارتباط بین جامعه و دانشگاه دارد

گروه فرهنگی - رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام با بیان اینکه این دانشکده در بخش دین‌شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالایی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه است، برنامه‌های در دست اقدام این دانشکده را تشریح کرد.

دانشکده الهیات آماده‌ی نقش‌آفرینی به عنوان نرم‌افزار دین در جامعه است
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الله سراج، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام اظهار کرد: دانشکده الهیات و معارف اسلامی یکی از دانشکده‌های نوپای دانشگاه ایلام است که در مهر 1392 راه‌اندازی شد و در واقع دانشکده الهیات و معارف اسلامی، شکل توسعه‌یافته گروه الهیات است که قبلاً زیر مجموعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی بود.
وی با بیان اینکه این دانشکده دارای چهار گروه آموزشی شامل علوم قرآن و حدیث،  فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و معارف اسلامی است که در طرح توسعه آن اضافه شدن گروه‌هایی مانند نفس‌شناسی، تاریخ تشیع، حقوق جزا، حدیث‌شناسی و ... مدنظر است، تأکید کرد: دانشکده الهیات و معارف اسلامی در بخش دین‌شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالائی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه است‌ که می تواند به ‌عنوان نرم‌افزار بحث دین در جامعه عمل کند.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات برگزار شده در سال جاری در این دانشکده، گفت: راه‌اندازی طرح دیالوگ سقراطی، برگزاری نشست‌های مختلف علمی، جذب اعضای هیئت علمی جدید و راه‌اندازی سایت جدید دانشکده از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری در دانشکده الهیات و معارف اسلامی بوده است‌.
سراج با اشاره به پذیرش دانشجو در سه رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی، اظهار کرد: در مجموع 34 نفر در مقطع دکتری و 81 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته تحصیلی علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی و فقه و مبانی حقوق اسلامی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون‌ 7 نفر در مقطع دکتری و 208 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته مذکور از دانشکده الهیات و معاررف اسلامی فارغ‌التحصیل شده‌اند، ادامه داد: کمبود فضای اداری و آموزشی، نیاز به افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و عدم توسعه رشته‌های علوم انسانی از جمله مشکلات مطرح این دانشکده است.
وی درباره برنامه‌های در دست اقدام دانشکده، اظهار کرد: تلاش برای افزایش و توسعه فضای اداری و آموزشی، راه‌اندازی سالن‌های دفاع و کنفرانس، تجهیز کلاس‌های درسی به امکانات به روز آموزشی، تلاش در راستای گسترش رشته‌های آموزشی، جذب اعضای هیئت علمی جدید، ایجاد و توسعه ارتباط با دانشکده‌های الهیات سایر دانشگاه‌های کشور، راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی، برگزاری نشست‌های علمی - تخصصی در حوزه دین و تلاش جهت جذب تعداد بیشتر دانشجوی خارجی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.
انتهای پیام
captcha