صرف اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای مرمت مساجد چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3781211
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

صرف اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای مرمت مساجد چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی برای تعمیر و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

صرف اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تعمیر و مرمت مساجد و بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این اعتبارات در راستای کمک به مرمت، بهسازی و نوسازی 69 باب مسجد، حسینیه شهری و روستایی و نیز بقعه متبرکه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان پرداخت شده است.
وی افزود: تخصیص و پرداخت اعتبار برای این اماکن متبرکه طبق شناسایی و نیازسنجی کارشناسان فنی و مهندسی اداره‌کل اوقاف استان و با اخذ نظر فرمانداران هر شهرستان، به‌منظور مرمت، بازسازی و تعمیرات صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه مساجد و حسینیه‌های زیادی در استان وجود دارد که سابقه ثبت و تشکیل پرونده در ادارات اوقاف را ندارند، تصریح کرد: این اداره‌کل توان اعطای کمک مالی به آن‌ها را ندارد و لازم است هیئت امناء یا واقف آن مسجد به‌منظور شناسایی این اماکن مذهبی و موقوفه به ادارات اوقاف مراجعه و سابقه فعالیت خود را ثبت کنند تا برای ارائه خدمات و کمک‌های دولتی به آن‌ها اقدام شود.
حجت‌الاسلام امیری در پایان تأکید کرد: از دیگر خدمات ارائه شده به مساجد دارای ثبت و پرونده در اوقاف، بهره‌مندی از اشتراک رایگان آب، برق و گاز و اختصاص حق بیمه به خادم مسجد خواهد بود.
انتهای پیام

captcha