ایران مهد همزیستی کریمانه پیروان ادیان است
کد خبر: 3781214
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
در بیانیه پایانی همایش همبستگی ادیان تأکید شد؛

ایران مهد همزیستی کریمانه پیروان ادیان است

گروه بین الملل ـ همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور بیانیه ای به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ متن این بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ما رهبران و پیروان ادیان مفتخریم که در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، گرد هم آمده‌ایم تا بار دیگر بر همبستگی معنوی خود تأکید نماییم، به پاس پیروزی انقلاب اسلامی که احیاکننده ارزش‌های توحیدی در جامعه ایران و حیات‌بخش اندیشه‌های آزادگی و دفاع از مظلوم در سطح جهان است، خدای بزرگ را ستایش و به روح متعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) درود می‌فرستیم و در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای دوام عزت و شکوه ایران عزیز دعا می‌کنیم و یاد همه شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان عرصه ایثار و شهادت و سربلندی ایران همیشه سرافراز را گرامی می‌داریم.

ما رهبران و پیروان ادیان الهی خرسندیم که با هدف تحکیم و گسترش وحدت ملی و همبستگی معنوی خویش برای سربلندی و تعالی ایران عزیز، گرد هم آمده‌ایم و استوار و سربلند سرود سرافرازی ایران و عزت و شرف و استقلال پایدار مردم ایران را علیرغم همه دشمنی‌ها و کینه بدخواهان جهانی سر می‌دهیم و اعلام می‌داریم:

دین در حیات اجتماعی بشر و دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی نقش سازنده و مهمی داشته و ترویج دینداری مبتنی بر عقل در توسعه اخلاق و معنویت در جامعه نقش به سزایی دارد.

انقلاب اسلامی ایران حیات‌بخش ارزش‌های انسانی و احیاگر تعالیم انبیای الهی بوده و حفاظت و پاسداری از ارزش‌های معنوی آن از وظایف همه آحاد ملت بزرگ ایران است.

انقلاب اسلامی ایران بر اصل سرنوشت مشترک آحاد ملت ایران تأکید کرده و  همکاری و مشارکت قانونمند همه مردم را در تعیین سرنوشت فردی و اجتماعی برای سربلندی ایران ضروری می‌داند.

رهبران و پیروان ادیان ایران نقش ممتازی در حفظ و حراست از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته و دارند و بر عهد خود در پاسداری از کشور پایدار و مصمم هستند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانونی مترقی بوده و ظرفیت فراوانی در جهت تحکیم همزیستی، همبستگی و همکاری پیروان ادیان برای رشد و تعالی همه‌جانبه کشور دارد و پایبندی به آن مورد تأکید پیروان تمام ادیان کشور است.

ایران مهد تمدن و همزیستی کریمانه پیروان ادیان است. احترام به اعتقادات و ارزش‌های دینی افراد جامعه جزو اصول انقلاب اسلامی ایران بوده و هست و این امر ضامن تقویت پیوندهای برادری و همکاری بین آحاد افراد جامعه خواهد بود.

آموزه‌های مشترک ادیان عامل همبستگی و همکاری و شناخت این آموزه‌ها با گفت‌وگوهای سازنده بین اندیشمندان و رهبران ادیان یک سیاست راهبردی در جمهوری اسلامی ایران است تا از طریق آن زمینه تعامل و همکاری سازنده و گسترده ادیان با یکدیگر در راستای بسط و گسترش صلح و دوستی پایدار و مقابله با دین‌هراسی و افراط و خشونت دینی فراهم آید.

وجه اشتراک همه پیروان ادیان کشور، هویت ایرانی آنان است که ضامن همبستگی و اراده مشترک آنان برای سربلندی ایران می‌باشد.

رهبران و پیروان ادیان در ایران هرگونه تهدید و دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن را محکوم کرده و بر لزوم احقاق حقوق حقه ملت ایران در حفظ استقلال خویش و دستیابی به حیات طیبه مادی و معنوی تأکید می‌نمایند.»

گفتنی است؛ همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز دوشنبه (۲۴ دی‌ماه) با حضور نمایندگان ادیان و اقلیت های کشورمان و شخصیت های علمی و فرهنگی در این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha