ایجاد «مدارس قرآنی» در قالب طرح جامع تربیتی حوزه علمیه لرستان
کد خبر: 3781240
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

ایجاد «مدارس قرآنی» در قالب طرح جامع تربیتی حوزه علمیه لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون حوزه علمیه لرستان با اشاره به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه لرستان، گفت: در قالب این طرح جامع تربیتی فعالیت‌های قرآنی باعنوان «ایجاد مدارس قرآنی» اجرا خواهد شد .

یبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام فضل‌الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان امروز، 24 دی در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان خبرداد و گفت: دیدار طلاب با علماء و بزرگان حوزه، دیدار مدیران و کادر مدارس با خانواده‌های طلاب، استقرار ناظر شب در غیاب مدیران حوزه برای نظارت امورات تحصیلی و اخلاقی طلاب و هم‌چنین برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه و جلسات اخلاقی را از برنامه‌های طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان است .
وی افزود: در این طرح تلاش شده با اجرای هدفمند سرفصل‌های طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه شاهد رشد و گسترش اخلاق اسلامی و پویایی و نشاط معنوی در حوزه باشیم .
پیرمحمدی با اشاره به این‌که در اجرای برنامه‌ها و سرفصل‌های طرح جامع تربیتی برنامه‌های قرآنی و انس با دعا و مناجات به‌صورت ویژه تاکید و برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا برنامه‌های قرآنی و اجرای ادعیه و احادیث در بین طلاب به‌صورت روزانه نهادینه و گسترش یابد و در این راستا فعالیت‌های قرآنی باعنوان «ایجاد مدارس قرآنی» اجرا خواهد شد .
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که در اجرای برنامه‌های طرح جامع تربیتی برگزاری نماز جماعت در مدارس علمیه به‌صورت مستمر و باشکوه خاصی برگزار می‌شود، افزود: در طرح جامع تربیتی تلاش می‌شود تا تلفن همراه در بین طلاب به‌صورت مؤثر، هدفمند و محدود مورد استفاده قرار گیرد.
وی، استفاده هدفمند از بحث اوقات فراغت طلاب برای بهره‌گیری از فیوضات اخلاقی و تبلیغی در جامعه را از دیگر برنامه‌های طرح جامع تربیتی برشمرد.

انتهای پیام

captcha