مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / برگزاری آیین تجلیل از 20 حافظ کل قرآن
کد خبر: 3781247
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / برگزاری آیین تجلیل از 20 حافظ کل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تجلیل از 20 حافظ کل قرآن کریم در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از جمله خبرهای مهم منتشر شده در صفحات معارفی در روز 24 دی‌ماه است.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / برگزاری آیین تجلیل از 20 حافظ کل قرآن

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 24 دی‌ماه خبرهای متعددی از گوشه و کنار کشور منتشر کرده‌اند که برگزاری آیین‌ تجلیل از 20 حافظ کل قرآن کریم به همت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) تنها یکی از مهم‌ترین آنهاست. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته‌ایم.
خبرگزاری فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 24 دی‌ماه با انتشار چهار خبر که دو مورد از آنها فایل صوتی تلاوت ترتیل است، به روزرسانی شده است.
این خبرگزاری امروز از نمایشگاه بانوی بی‌نشان گزارشی با تیتر «روایتی از دوران حضرت آدم تا امروز در نمایشگاه بانوی بی‌نشان» بر روی خروجی قرار داده است. نمایشگاه بانوی بی‌نشان به همت هیئت چهارده معصوم(ع) همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) از تاریخ ۱۰ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه مصادف با ایام فاطمیه دوم در مجتمع فرهنگی مذهبی جامعه سیاوشانی‌های تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه همه روزه از ۱۰ لغایت ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۲:۳۰ در خیابان پیروزی خیابان نبرد شمالی خیابان پاسدار گمنام بعد از میدان امام حسن مجتبی (ع) پلاک ۱۱۷ پذیرای علاقه‌مندان است.
در بخشی از این گزارش که با تصاویری همراه شده است، می‌خوانیم: «نمایشگاه از بخش‌های گوناگون تشکیل شده است که روایت‌گر تاریخ از حضرت آدم(ع) تا عصر معاصر و بیان سیره زندگی پیامبران الهی و اهل البیت(ع) است. این نمایشگاه دارای بخش‌های نمایشی، فرهنگی، سمعی و بصری است که در سال‌های گذشته با استقبال گسترده مردمی و چهره‌های مذهبی روبرو شده است».
فارس همچنین از توزیع یک میلیون تغذیه رایگان در بین دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داده است. «مصطفی خاکسار قهرودی» معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این خبر را اعلام کرده و در تکمیل آن گفته است: «مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مستضعفان، طرح بزرگ تغذیه رایگان دانش‌آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی پیشنهاد شد. مجموعاً در قالب این طرح، تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون وعده صبحانه رایگان از تولیدات کارخانجات آستان قدس رضوی، به ارزش اعتباری 25 میلیارد ریال برای دانش‎آموزان در 16 دهستان و 121 مدرسه توزیع می‌شود».
بارگذاری تلاوت ترتیل آیات ۱ تا ۹ سوره مبارکه «تغابن» با صدای «شهریار پرهیزکار» و همچنین تلاوت سوره‌های مبارکه «احزاب» و «کوثر» با صدای «امین پویا» دو مطلب خبری دیگر خبرگزاری فارس در روز 24 آذرماه و تا زمان تهیه این گزارش است.
فارس همچنین از برگزاری همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» خبر داده و در صحبت‌های رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این همایش را منتشر کرده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز تا زمان انتشار این گزارش پنج مطلب خبری را بر روی خروجی صفحه دین، قرآن و اندیشه قرار داده است که بارگذاری تلاوت سوره مبارکه «اسراء» با صدای «قاسم رضیعی» یکی از این مطالب است. قاسم رضیعی این تلاوت را روز شنبه 22 دی‌ماه و در سیصد و دهمین کرسی تلاوت موسسه «نفحات‌القرآن» انجام داده است.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود از برگزاری همایش سالانه مبلغان مدارس امین از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران نیز خبر داده است. این مراسم فردا سه‌شنبه 25 دی ساعت 8 صبح در فرهنگسرای بهمن واقع در میدان راه‌آهن، میدان بهمن آغاز می‌شود.
گفت‌وگو با «امیر عباسی»، از مداحان جوان کشورمان با موضوع «نقش هیات‌های مذهبی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و اثرگذاری آنها در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در طول 40 سال انقلاب اسلامی» از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه است. این مداح جوان کشورمان در بخشی از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه معتقد است که دشمن برای جدایی‌انداختن بین هیات‌های مذهبی و جریان انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی کرده و در برخی موارد نیز به موفقیت رسیده، گفته است؛ «هیات‌هایی که روحیه بی‌تفاوتی نداشتند قطعاً در شکل‌گیری جریان انقلاب خیلی موثر بودند. همان جملاتی که حضرت آقا درباره هیات سکولار دارند در همان زمان نیز به شکل دیگری وجود داشت. هنوز هم نوحه‌هایی که از زمان گذشته پخش می‌شود، آدم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشخص می‌شود نوحه‌ها و اشعار در شکل‌گیری حماسه‌ها خیلی تاثیر داشته‌اند. این روند به تدریج تکامل یافت تا اینکه به اینجا رسیده است که دشمن هم که فهمیده است که هیات‌ها خیلی برای موجودیت آنها خطرناک هستند. خیلی هزینه کردند تا راه هیات‌ها را از جریان انقلاب دور کنند و تاحدودی نیز موفق شدند امّا اگر بخواهیم برآیند و نتیجه وضعیت موجود را بررسی کنیم؛ می‌توان گفت که جریان هیات‌ها با جریان انقلاب اسلامی همسو است و این جای شکر دارد».
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «علی علم‌الهدی»، کارشناس مسائل دینی و خانواده با موضوع بازیگوشی کودکان یکی دیگر از مطالب تسنیم است. این کارشناس مذهبی در بخشی از گفت‌وگوی خود تأکید کرده است؛ «یکی از درس‌هایی که در خانواده اهل‌بیت علیهماالسلام درک می‌شود، محبت میان افراد است. همین محبت یکی از زمینه‌های قیام عاشوراست تا جایی که خانواده امام حسین علیه‌السلام در تمام طول هجرت و قیام با آن حضرت همراهی کردند و هیچ وقت آن حضرت را تنها نگذاشتند. چرا که آن حضرت و حضرت زینب سلام‌الله علیها در دوران کودکی خود در دامان پر از مهر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها رشد کرده و پرورش یافتند».
موضوع «اشرافی‌گری مسئولان جامعه» سوژه یکی دیگر از گزارش‌های امروز خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه شده است. در این گزارش به یکی از نامه‌های امام علی(ع) خطاب به معاویه نیز اشاره شده است.
برگزاری آیین تجلیل از 20 حافظ کل قرآن کریم «دانش آموختگان مرکز قرآنی حرم سیدالکریم(ع)» خبر دیگر این خبرگزاری است. این مراسم صبح امروز با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در تالار شیخ صدوق این آستان مقدسه برگزار شد.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از برگزاری آیین معرفی و تجلیل از ترجمه اصول کافی نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین انصاریان» در روز 27 دی‌ماه خبر داده است. این مراسم با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار می‌شود.
ایسنا از همایش «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» سخنان رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مخابره کرده است.
«غلامعلی حدادعادل» در این همایش با تاکید بر این موضوع که در دنیای امروز نگاه وحدت‌بین و وحدت‌نگر فوق‌العاده ضروری و مهم است، گفته است؛ «بزرگان و علمای ما منادی این وحدت بودند. در این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است یک نمونه واقعی و عملی از رفتار اسلامی با پیروان ادیان را در ایران داشته‌ایم ما درس هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با ادیان را از قرآن گرفته‌ایم».
این خبرگزاری در گزارش دیگری به موضوع دوستی و عوامل تداوم آن پرداخته است. در این گزارش «خوش‌رویی»، «تواضع»، «عفو» و «هدیه دادن» به عنوان پنج عامل تداوم دوستی معرفی شده است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی در خبری از راه‌اندازی سامانه آموزش قرآن در شبکه‌های اجتماعی به همت دارالقرآن خانه کارگر خبر داده است. این کار با هدف توسعه فعالیت‌ها و آموزش‌های رایگان قرآن و بهره‌گیری از سیستم شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.
این خبرگزاری همچنین از برگزاری پنجاهمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در روز 23 دی‌ماه خبر داده و به تجلیل از رئیس سابق شبکه قرآن و معارف سیما در حاشیه این جلسه نیز اشاره کرده است.
خبر دیگر این خبرگزاری در صفحه قرآن و متون دینی به نشست سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما با پزشکان قرآنی اختصاص یافته است. در این جلسه «ناصر سیم‌فروش»، «رحیم قربانی»، «حسین کرمی»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «سیدحمید حسینی» و «مهناز آزاد» نظرات و پیشنهاداتی بیان کردند.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر صفحه معارف خود را به دیدار مدیر و مسئولان حوزه‌های علمیه بانوان با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر جهان تشیع اختصاص داده است. این مرجع تقلید در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «در میان جمعیت چند ده هزار نفری، نخبگانی وجود دارند که باید برای شناسایی، حمایت و تربیت آنها متناسب با ذوق، استعداد و تخصص برنامه ریزی لازم صورت گیرد».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز از ساخت مستند «اسوه‌های قرآنی پزشک» به همت شبکه قرآن و معارف سیما خبر داده است. این خبر در دیدار امروز سرپرست این شبکه با تعدادی از فعالان قرآنی پزشک اعلام شده است.
این خبرگزاری همچنین از دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خبر داده و در ادامه نیز صحبت‌های رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش همبستگی معنوی ادیان را منتشر کرده است.
از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری در روز 24 دی‌ماه می‌توان به عناوینی همچون «ناگفته‌های جوانان دیروز و جانبازان امروز / مسجد، پایگاه تربیتی برای کودکان و سربازان انقلاب»، «مراسم رونمایی و تجلیل از ترجمه اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان برگزار می‌شود» و «برای اثبات حجاب به شرع نیاز نداریم» و «زندگینامه شهید منصور حبی» اشاره کرد.
ایبنا
خبرگزاری کتاب نیز در صفحه دین به انتشار یک خبر پرداخته و از انتشار کتاب «کتابخانه معرفتی مربی» خبر داده است. این کتاب با هدف معرفی کتاب‌های مناسب برای نیازمندی‌های معرفتی مربیان در موضوعاتی همچون اخلاق، انقلاب اسلامی، غرب‌شناسی و مهدویت به همت معاونت پژوهش موسسه مصباح‌الهدی تدوین و روانه بازار نشر شد.
میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه به معرفی هیئاتی که ایام فاطمیه اول مراسم برگزار می‌کنند، پرداخته و در ادامه حدیثی از امام رضا(ع) که در آن 10 خصلت برای اینکه بفهمیم عاقل هستیم را نقل کرده است.

انتهای پیام 

captcha