مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر منصوب شد
کد خبر: 3781253
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
با حکم وزیر فرهنگ؛

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر منصوب شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ «فاطمه‌ کرم‌پور» با حکم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منصوب شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علی غیاثی ندوشن، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 24 دی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که در محل مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی شهر بوشهر برگزار شد؛ با اشاره به اینکه میزان به‌کارگیری بانوان در سمت‌های مدیریتی رو به افزایش است، اعلام کرد: ماحوزی به عنوان اولین مدیر بانو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر منصوب شد و اکنون تعداد بانوان مدیر بوشهری در این وزارتخانه به 4 نفر رسیده است.

اختصاص 2/5 درصد از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه دو و نیم درصد از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و گردشگری اختصاص دارد، افزود: تئاتر، شعر و موسیقی جنوب کشور در خطه بوشهر دارای ویژگی و غنای مفهومی والا است.

برنامه‌های جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

غیاثی ندوشن به اساس و اهداف برنامه‌های محوری و تسهیل خدمات مردمی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر، رونق و بهبود کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر، عمومی‌سازی فرهنگ، گسترش مناسبات فرهنگ ایران به سایر نقاط جهان، شفاف‌سازی فرهنگی و دسترسی نشر آزاد اطلاعات، بررسی و بازنگری صدور مجوزها و حذف مجوزهای زائد، طرح گفت‌وگوی فرهنگی با راهبرد حل مسئله، هوشمندسازی و ارائه خدمات مدیریت فرهنگی از برنامه‌های تدوین شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای امسال و سال جدید است.

راه‌اندازی اولین بندر تجاری و کالای پایاپای در بوشهر

مجید خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این مراسم بوشهر را مهد تمدن تاریخی از دوران تمدن ایلامی معرفی کرد و افزود: اولین بنادر تجاری و اقتصاد و کالای پایاپای کرانه حوزه خلیج فارس سال‌های دور در بوشهر راه‌اندازه شده بود و تجارت دریایی و صید و ماهیگیری یکی از مشاغل قدیمی مردمان این بندر جنوبی ایران است.

ضرورت اهتمام به سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تأکید بر بازشناساندن مفاخر عظیم این استان، اظهار کرد: کارهای فرهنگی در سطح کشور محور برنامه‌های وزارت ارشاد است و ضرورت دارد مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر اهتمام ویژه در اجرا و تکمیل داشته باشد.

اولویت در حمایت از سینماگران جوان و خبرگزاری‌ها

خورشیدی با بیان اینکه جریان‌سازی رویدادهای حوزه تئاتر و حمایت از سینماگران جوان و خبرگزاری‌ها باید در اولویت دستور کار این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر باشد، اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید نسبت به اعتبارات فرهنگی حوزه فرهنگ و هنر توجه و پیگیری بیشتر و مضاعف‌تری به استان بوشهر داشته باشد.

برگزاری جشنواره روزنامه‌نگاران و رسانه‌های نوین سراسر کشور در بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جریان‌ساز فرهنگی برگزاری جشنواره روزنامه‌نگاران و رسانه‌های نوین سراسر کشور در بوشهر است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر کلید خواهد خورد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری، رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در این آئین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این چند ساله درخشش و پیشرفت‌های خوبی در مقوله فرهنگ به‌ویژه در حوزه آموزه‌های دینی داشته است.

الگو بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی بوشهر در کشور

حمیده ماحوزی، مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به ارائه گزارش 5 ساله دوره مدیریت خود پرداخت و اظهار کرد: هفته قرآن و عترت، جشنواره‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی و جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان الگو در سطح کشور با حمایت‌های مدبرانه و دلسوزانه آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به صورت مستمر و بالنده برگزار شد.

فاطمه کرم‌پور، مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این مراسم طرح و برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را بر اساس چشم‌انداز استانی بیان کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین از خدمات 5 ساله حمیده ماحوزی، مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تقدیر و فاطمه کرم‌پور با حکم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منصوب شد.

محمد عبیدی

عکاس: امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام

captcha