آئین‌نامه دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد
کد خبر: 3781259
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

آئین‌نامه دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آئین‌نامه برگزاری دور مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در جلسات اساتید قرآن اعلام شد.

به گزارش ایکنا؛ از سوی دبیرخانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی، آئین‌نامه برگزاری دور مقدماتی این جشنواره در جلسات اساتید قرآن که در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، اعلام شد که جزئیات این آئین‌نامه به شرح زیر است.
الف: تبلیغاتی
حداقل یک هفته قبل از برگزاری مراسم، فراخوان و دعوت عمومی به صورت مکتوب(پوستر، دعوت‌نامه و امثالهم) و شفاهی اعلام شود.
ب: نام‌نویسی
۱-استاد جلسه
استاد جلسه می‌تواند سه فرد را از جلسه خود که افراد شاخص هستند، معرفی کند.
۲-در روز برگزاری نام نویسی در همان جلسه صورت پذیرد و حد اقل ۷ و به اقتضاء زمان جلسه تا ۱۵ نفر می‌توانند، تلاوت کنند.
ج: میزان تلاوت هر فرد ۷ دقیقه کامل است. تبصره- یک دقیقه کمتر و یا بیشتر اشکالی ندارد، اما بیش از یک دقیقه و کمتر از شش‌دقیقه به ازای هر دقیقه پنج رأی از آراء مجموع کسر شود.
د: نحوه رأی‌گیری
در هر برگه رای باید ۵ نفر مشخص شود. (کمتر و یا بیشتر از پنج نفر در برگه رأی‌گیری قابل قبول نیست و برگه رأی باید باطل اعلام شود و در رأی‌گیری لحاظ نشود که این بخش با نظارت ناظر است.)
۱-هر رأی استاد جلسه ۱۰ رأی محاسبه خواهد شد.
۲-شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند رأی دهند به شرط آنکه نام خود را ننویسند که هر رأی شرکت‌کنندگان به هر نفر ۴ رأی محاسبه خواهد شد.
۳-هر یک از حاضران در جلسه باید به ۵ نفر نه کمتر و نه بیشتر رأی دهند و هر رأی آن‌ها یک رأی محاسبه می‌شود. توجه(چنانچه در برگه‌های رأی‌گیری نام و نام خانوادگی رأی دهنده و شماره تماس آن درج نشده باشد، رأی باطل خواهد بود.)
س: شرایط رأی‌دهندگان
به افراد زیر ۱۳ سال برگه رأی‌گیری تعلق نگیرد و محاسبه نشود. بانوان در رأی‌گیری شرکت داده شوند. توزیع برگه‌های رأی تا قبل از قرائت نفر اول باشد و بعد از شروع تلاوت نفر اول برگه رأی‌گیری داده نشود. به هر فرد یک برگه داده شود. مجری برنامه و استاد جلسه باید یادآوری کنند که مستمعین در پایان تمامی تلاوت‌ها نام پنج نفر را قید کنند.
ک: اعلام نتیجه
در جدول جمع‌بندی و اعلام نتیجه باید نام تمامی شرکت‌کنندگان نوشته شده و مشخصا هر تعداد رأی هر شرکت‌کننده مشخص و در پایان با تعداد رأی شرکت‌کنندگان و استاد جلسه، جمع و اعلام نتیجه شود.
یادآوری می‌شود، نفر اول به جشنواره سراسری راه پیدا خواهد کرد. در دور مقدماتی تلاوت‌ها آزادانه و به اختیار قاری انجام می‌گیرد و تلاوت‌های تقلیدی مستثنا نیستند.
انتهای پیام

captcha