هدف پدافند کاهش آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های شهری است
کد خبر: 3781286
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

هدف پدافند کاهش آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های شهری است

گروه اجتماعی- مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است.

هدف پدافند کاهش آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های شهری است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از ایسنا، محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در همایش «پدافند غیرعامل در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری» پدافند کالبدی را یکی از مهم‌ترین رویکردهای پیشگیرانه پدافند غیرعامل دانست و اظهار کرد: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب‌پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است و مقاوم‌سازی، مصونیت بخشی و تاب‌آوری در حوزه شهری در حیطه عملکرد پدافند کالبدی شکل می‌گیرد که در همین راستا سازمان نظام‌مهندسی کشور و استان در کلیه حوزه‌های عملکردی نقش حائز اهمیتی را بر عهده‌دارند.
وی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین در گستره عملکرد استان، توسط اداره کل پدافند غیرعامل و همچنین طرح جامع شهری شهر قزوین توسط شهرداری قزوین و تحت نظارت اداره کل پدافند غیرعامل در دست تهیه است که در همین زمینه مطالعات مکان‌یابی اماکن اسکان اضطراری چندمنظوره شهر قزوین، شناسایی زیرساخت‌ها و مصون‌سازی آن‌ها در دست بررسی است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل بیان کرد: اینکه موضوعات پدافند غیرعامل در حوزه‌های آکادمیک و دانشگاهی استان تاکنون نقش قابل‌توجهی نداشته، در حال بررسی است و می‌بایست به این امر مهم در حوزه‌های آکادمیک فنی مهندسی و اقتصادی، زیستی و کلیه رشته‌ها توجه بیشتری داشت.
این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نقش مهندسین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در کلیه حوزه‌های دفاعی از مکان‌یابی تا طراحی معماری و محاسبات سازه حائز اهمیت است و مجموعه نظام‌مهندسی ساختمان استان می‌بایست پیگیر عملیاتی کردن اجرای مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان در کلیه رشته‌ها باشد.
افشار در پایان عنوان کرد: تعدادی از شرکت‌های مهندسی حائز شرایط اخذ رتبه پدافند غیرعامل شناسایی و جهت اخذ رتبه پدافند غیرعامل به سازمان پدافند غیرعامل معرفی‌شده‌اند.

انتهای پیام

captcha