ثبت هشت وقف قرآنی جدید در کردستان
کد خبر: 3781316
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

ثبت هشت وقف قرآنی جدید در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به تلاش‌های کارشناسان این اداره برای جهت‌دهی به نیات واقفان گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون هشت وقف جدید قرآنی در استان کردستان به ثبت رسیده است.

جمشید محمدی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد نیات واقفان کردستانی مربوط به مساجد بود، اظهار کرد: برای بهره مندی هرچه بیشتر مردم استان از ثمرات وقف باید نیات واقفان کردستانی را جهت دهی کرد.
وی با اشاره به تلاش‌های کارشناسان این اداره برای جهت‌دهی به نیات واقفان افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون هشت وقف جدید قرآنی در استان کردستان به ثبت رسیده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان به وقف‌های جدید استان کردستان اشاره و عنوان کرد: در ماه گذشته سی و یکمین وقف جدید سال ۹۷ توسط واقف خیراندیش علی کرمی در سنندج با نیت ساخت مسجد و فعالیت‌های قرآنی به ثبت رسید.
وی با اشاره به وقف های قرآنی جدید اعلام کرد: واقف بانه‌ای به نام خالق امینی اهل شهر آرمرده از توابع شهرستان بانه هزار ۵۱۱ متر زمین مسکونی خود را وقف فعالیت های قرآنی و طلاب شهر آرمرده کرده است.
محمدی بیان کرد: وقف‌های قرآنی دیگری در شهرستان بانه توسط واقفان خیراندیش آقایان محمد خورشیدی، محمد زارعی، حمان پیروزی و محمد علیزاده وقف شده است.
وی در ادامه اعلام کرد: در شهرستان بیجار نیز وقف با نیت قرآنی توسط واقف خیراندیش به نام سید احمد زمانپور به ثبت رسیده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه وقف قرآنی یکی از نیازهای ضروری استان کردستان است، افزود: نهادینه کردن این نوع وقف موجبات حل بسیاری از مشکلات فعالان قرآنی استان را فراهم می‌کند.
وی اعلام کرد: راه اندازی ایستگاه‌های مشاوره وقف با عنوان ایستگاه «همه واقف باشیم» و مشاوره و جهت‌دهی به خیرین به سمت نیات مورد نیاز روز جامعه زمینه را برای ایجاد وقف‌های جدید فراهم کرده است.
محمدی با تأکید بر اینکه هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله بسیاری داریم، ادامه داد: در استان کردستان نیاز به وقف‌های اجتماعی، بهداشتی، علمی و وقف‌هایی در خصوص کارآفرینی و اشتغالزایی به شدت احساس می‌شود.
وی یادآور شد: وقف‌های کردستان در سال‌های گذشته حدود ۹۰ درصد با نیات مسجد و کمتر با نیازمندی‌های استان بوده است بنابراین ضروری که بیشتر از گذشته مردم را به سمت وقف های جدید ومورد نیاز جامعه تشویق کنیم .
انتهای پیام

captcha