ناکامی کمپین اسرائیلی در شکایت از فعال مسلمان در انگلیس
کد خبر: 3781413
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

ناکامی کمپین اسرائیلی در شکایت از فعال مسلمان در انگلیس

گروه بین‌الملل- تلاش طرفداران رژیم صهیونیستی در انگلیس که سعی داشتند یک فعال طرفدار فلسطین را به خاطر اظهاراتش در راهپیمایی روز قدس سال 2017 به دادگاه بکشانند با شکست مواجه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن؛ دادگاه عالی انگلیس درخواست یک کمپین صهیونیستی علیه یک فعال مسلمان را رد کرد و اعلام کرد که اظهارات «نظام علی» در راهپیمایی روز قدس سال 2017  تهدید‌آمیز نبوده و باعث آزار تظاهر‌کنندگان طرفدار اسرائیل نشده است.

کمپین طرفدار اسرائیل (CAA) که هدف اصلی آن دفاع از اسرائیل با زدن برچسب ضد‌یهودی به کسانی است که از فلسطین حمایت می‌کنند و با صهیونیسم مخالف هستند، ادعا کرده بود که نظام علی به صهیونیست‌ها، خاخام‌های صهیونیست و اعضای شورای نمایندگان یهودی توهین کرده و آنها از سخنان او در مراسم روز قدس احساس خطر کرده‌اند.

آن‌ها پس از آن که در قانع کردن مدعی‌العموم برای تعقیب قضایی نظام علی شکست خوردند، تصمیم گرفتند تا به طور خصوصی علیه وی اقامه دعوی کنند. اما مدعی‌العموم این دعوی را رد کرد.

تصمیم دادگاه عالی برای حامیان کمپین طرفدار فلسطین یک پیروزی مهم به شمار می‌رود چرا که به صراحت مخالفت با صهیونیسم را از ضدیت با یهودیان جدا می‌داند. همچنین دادگاه عالی معتقد است که سخنان نظام علی، دیدگاه‌هایی است که او در یک جامعه آزاد و دموکراتیک حق بیان آن را دارد.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در این باره می‌گوید: ما خوشحالیم که دادگاه عالی هدف کمپین صهیونیستی که خاموش کردن هر گونه انتقادی از اسرائیل است، را درک کرده است. اقدام این کمپین، تاکتیک مرسوم صهیونیست‌ها برای ساکت کردن منتقدان رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌هایی مثل فعالان این کمپین، همانگونه که اسرائیل همه مخالفان خود در فلسطین را زندانی می‌کند یا به شهادت می‌رساند، می‌خواهند به همان شیوه مخالفان اسرائیل در بریتانیا را وادار به سکوت کنند.
انتهای پیام
captcha