تخصیص بودجه‌های قرآنی فارس در شورای فرهنگ عمومی/ سالیانه ۳۰۰ میلیون هزینه می‌شود
کد خبر: 3781429
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
سهرابی خبر داد:

تخصیص بودجه‌های قرآنی فارس در شورای فرهنگ عمومی/ سالیانه ۳۰۰ میلیون هزینه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به حذف شورای توسعه فرهنگ قرآنی که در آن تخصیص بودجه‌ها تعیین می‌شد، گفت: این کار در شورای فرهنگ عمومی استان انجام خواهد شد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به حذف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این استان گفت: تخصیص بودجه قرآنی در شواری فرهنگ عمومی در دستور كار است اما هنوز دستورالعملی برای آن از تهران نیامده است.
وی با بیان اینكه در طول سال حدود 200 تا 300 میلیون در حوزه قرآنی در فارس هزینه می‌شود، گفت:‌ این مبلغ جدا از بودجه‌هایی است كه مؤسسه‌ای نظیر بیت‌الاحزان از وزارتخانه دریافت می‌كند كه البته مبلغ بودجه آن نیز به‌عنوان جزئی از بودجه‌های قرآنی استان محسوب می‌شود كه با احتساب بودجه‌های این مؤسسه می‌توان گفت در طول سال ممكن است قریب یك میلیارد تومان بودجه قرآنی به فارس اختصاص داده می‌شود.

آخرین مبلغ اختصاص یافته از تهران 175 میلیون تومان بوده است
سهرابی با یادآوری اینكه آخرین بودجه قرآنی كه به این استان اختصاص یافته مربوط به سال 93 بوده است، گفت: آخرین مبلغ بودجه قرآنی كه به فارس اختصاص یافت مبلغ 175 میلیون تومان بوده است و بعد از آن دیگر بودجه‌ای از تهران به فارس اختصاص نیافت.
وی اظهار كرد: بودجه‌های قرآنی در بودجه‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود به‌عنوان مثال هزینه برگزاری جشنواره آیات یك بودجه قرآنی بوده است.

تخصیص بودجه‌ها، برنامه‌محور است
مدیركل ارشاد فارس این نكته را یادآور شد كه تخصیص بودجه‌های قرآنی به مؤسسات و نهادهای مختلف بر اساس تعریف برنامه‌ها و اجرای آن‌ها صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به اینكه بودجه‌های قرآنی مراكزی نظیر حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش چگونه تخصیص می‌یابد، گفت: بودجه‌های این مراكز از طریق تهران و به صورت جداگانه به آنان اختصاص می‌یابد.
سهرابی گفت: البته این مسئله برای برخی از مؤسسات قرآنی صادق است به‌عنوان مثال برخی از مؤسسات قرآنی هستند كه مستقیماً از معاونت قرآن وزارت ارشاد پول به حسابشان واریز می‌شود.
انتهای پیام

captcha