تشریح فعالیت‌های مهد قرآنی «اسراء» چالشتر
کد خبر: 3781453
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

تشریح فعالیت‌های مهد قرآنی «اسراء» چالشتر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی اسراء چالشتر از بهره‌مندی ‌کودکان ۴ تا ۵ سال در این مرکز خبر داد و گفت: ‌دانش‌آموزان سال‌های آخر ابتدایی و راهنمایی نیز از دوره‌های حفظ و آموزش مفاهیم بهره‌مند می‌شوند و ‌میان قرآن‌آموزان بزرگسال، خانم‌های خانه‌دار و نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، بیشتر به چشم می‌خورد.

تشریح فعالیت‌های مهد قرآنی «اسراء» چالشتر

مینا محبی، مدیر مؤسسه قرآنی اسراء چالشتر در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مؤسسه اسراء شهر چالشتر در سال 1386 با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را در قالب آموزش حفظ و مفاهیم و روخوانی بزرگسالان آغاز کرد.
وی تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه را در حال حاضر 60 نفر اعلام و اضافه کرد: طی دو سال اخیر و به‌ویژه از زمان انتقال فعالیت‌ها به یک ساختمان موقوفه، با تأسیس مهد قرآنی اسراء، فعالیت قرآنی این مجموعه گسترش یافته و قرآن‌آموزان در تمامی اقشار و سنین تحت آموزش‌های 5 مربی قرار می‌گیرند.
محبی با بیان این که تقریبا تمام هزینه‌های این مؤسسه با صرف هزینه شخصی تأمین می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزش قرآن مؤسسه اکثراً بعدازظهرها تشکیل می‌شود و برای قرآن‌آموزان علاقه‌مند رایگان است، اما کودکان با اخذ شهریه در مهد قرآنی پذیرش می‌شوند.
وی با اشاره به جمعیت قرآن‌آموز این مؤسسه و مهد قرآنی گفت: در مهد قرآنی اسراء، کودکان 4 تا 5 سال پذیرش شده، ضمن این‌که دانش‌آموزان سال‌های آخر ابتدایی و راهنمایی نیز از دوره‌های حفظ و آموزش مفاهیم بهره‌مند می‌شوند و ‌میان قرآن‌آموزان بزرگسال، خانم‌های خانه‌دار و نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، بیشتر به چشم می‌خورد.
مدیر مؤسسه قرآنی اسراء چالشتر برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری اردوهای داخل و خارج استان، برنامه شهر بازی و نیز بازدید از امامزاده‌ها برای کودکان و برگزاری مجالس مختلف در مناسبت‌های مذهبی را از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه اعلام کرد و افزود: در برخی از این برنامه‌ها و طرح‌ها از مسئولان قرآنی استان نیز دعوت می‌شود.
محبی با بیان این که در فرصت‌های مناسب همواره مشکلات مؤسسه را به گوش مسئولان کشوری مرتبط با قرآن می‌رسانیم، تصریح کرد: هر ساله بودجه تخصیصی به قرآن کاهش می‌یابد، حال آن که اگر اعتبارات قرآنی افزایش پیدا کند، آمار فعالیت‌های قرآنی هم بالا می‌رود، امری که زیبنده مملکت اسلامی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha