اخلاص در عمل باید پشتوانه انفاق باشد
کد خبر: 3781469
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

اخلاص در عمل باید پشتوانه انفاق باشد

گروه معارف - امام جمعه خرم‌دره گفت: در انفاق کردن باید از ریا پرهیز کرده و اخلاص در عمل داشت به گونه‌ای که عزت نفس آنها لگدمال نشود.

اخلاص در عمل باید پشتوانه انفاق باشدبه گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام‌جمعه خرم‌دره، ظهر امروز، ۲۵ دی‌ماه در محفل انس با حامیان شهرستان خرم‌دره با تأکید بر اینکه اسلام دینی انسان‌ساز است، بیان کرد: قرآن که روشنی‌بخش و راهنمای مسیر زندگی انسان است برای همه افراد و همه اعصار برنامه دارد و دستورات آن هیچ وقت رنگ کهنه‌گی به خود نمی‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه ائمه معصومین(ع) همواره در کمک به نیازمندان پیشتاز بودند، اظهار کرد: کمک به مستمندان و نیازمندان از تاکیدات همیشگی دین مبین اسلام است.
وی با بیان اینکه در قران صراحتاً بیان شده است که انفاق در راه خدا مانند معامله با خداوند است، ادامه داد: کوچکترین انفاقی از دید خداوند متعال پنهان نمی‌ماند و خداوند اجر و مزدی به مراتب بیشتر از آن کمک به بنده خود می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه در راه خدا باید از بهترین چیزها را انفاق کرد، یادآور شد: کمک کردن ما به فقرا باید به گونه‌ای باشد که عزت نفس آنها لگدمال نشود.
وی با تاکید بر اینکه اخلاص باید پشتوانه انفاق باشد، ادامه داد: کمک به نیازمندان نباید از روی ریا باشد و باید رضای خداوند را در نظر بگیرند.
امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه در کمک به نیازمندان باید آنها را مانند خانواده خود بدانیم یادآور شد: نباید فراموش کنیم آن چیزی را که برای خود می‌پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم.
حجت‌الاسلام حسینی از اکرام ایتام به عنوان یکی از سنت‌های پسندیده در اسلام یاد کرد و افزود: یتیم‌نوازی از دیر باز از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار بوده است؛ لذا باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.
انتهای پیام
captcha