اولویت تمام مسئولان اشتغالزایی برای جوانان باشد
کد خبر: 3781489
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
رحیمی:

اولویت تمام مسئولان اشتغالزایی برای جوانان باشد

گروه سیاست و اقتصاد ـ استانداری فارس تأكید كرد كه با توجه به شرایط کنونی جامعه اولویت همه باید اشتغالزایی برای جوانان به‌ویژه قشر تحصیل‌کرده بیکار باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در جمع فرمانداران استان با تأکید بر اینکه یقیناً چارچوب اصلی فعالیت‌ها بر مبنای سند چشم‌انداز توسعه، برنامه پنج ساله، بودجه و طرح‌های مصوب باید ادامه یابد به اولویت‌های مهم از دیدگاه مدیریت ارشد استان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه اولویت همه ما باید اشتغال زایی برای جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده بیکار باشد.
وی با بیان اینکه لازمه اشتغالزایی فراهم كردن پیش زمینه‌های لازم است، گفت: جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و توجه به سرمایه‌گذاران یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ایجاد اشتغال است.
رحیمی با اشاره به اینکه بیش از 72 هزار بنگاه اقتصادی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنفی، معدنی و... در سطح استان وجود دارد؛ فرمانداران را مکلف کرد پس از تهیه لیست اسامی این بنگاه‌ها با رایزنی و ایجاد تعامل در قالب یک کارگروه زمینه ایجاد شغل برای حداقل یک نفر در هر یک از بنگاه‌ها را فراهم کنند.
استاندار فارس ادامه داد: تنها با فعال کردن 10 درصد از این ظرفیت تا پایان سال بیش از 7 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه نرخ 8.7 درصد بیکاری استان که در سال‌های گذشته روندی کاهشی داشته وامروز نیز کمتر از میانگین بیکاری کشوری است، آماری امیدوارکننده و مطلوب محسوب می‌شود، گفت: در کنار این آمار که با در نظر گرفتن شاخص‌های خاصی به دست می‌آید، باید هر یک از فرمانداران اسامی افرادی که با پیگیری و همراهی آن‌ها در شهرستان مربوطه مشغول به کار شده‌اند را ارائه كنند.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین تاکید کرد: مشوق‌ها و همکاری‌های لازم در راستای تسهیل امور بنگاه‌های اقتصادی که در این زمینه همکاری می‌کنند در دستور کار فرمانداران قرار گیرد.
وی، مدیریت منابع آب را از دیگر اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، کنترل میزان بهره‌برداری از چاه‌های مجاز، توسعه آبیاری‌های نوین همچون آبیاری تحت فشار و زیر سطحی، توسعه و ترویج کاشت گیاهان کم آب‌بر و جایگزینی گیاهانی که بازدهی اقتصادی مناسبی دارند با همکاری فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.
رحیمی، امنیت را مهم‌ترین مولفه ایجاد آسایش در جامعه دانست و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر فرمانداری‌ها با نیروی انتظامی، مجموعه دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های امنیتی تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه ورود دستگاه‌های نظارتی به زوایای پنهان و آشکار فعالیت دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و ... مجاز، واجب و قابل قبول است، گفت: این امر زمینه‌ساز ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان، جلوگیری از رخدادهای احتمالی نا مناسب و صیانت از مدیران تلاشگرخواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس ایجاد نشاط و سر زندگی اجتماعی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جامعه با نشاط و سر زنده می تواند به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کند.
وی از فرمانداران خواست ارتباط و تعامل صمیمانه با مردم را مدنظر قرار داده و انتقادات و مطالبات آنها را بشنوند و صادقانه به تشریح شرایط بپردازند.
ارتباط مستمر و تعامل مثبت با ائمه جمعه، تامین رفاهیات کارکنان فرمانداری ها، افزایش بانوان در پست‌های مدیریتی، آمادگی برای سفرهای نوروزی در استان از دیگر توصیه‌های استاندار فارس در نخستین دیدار وی با فرمانداران شهرستانی استان بود.
رحیمی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به تلاش‌های ناکام دشمنان و معاندان برای خدشه وارد کردن به این جشن‌ها اشاره کرد و افزود: تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه این دستاوردها در حوزه‌های مختلف با پیش از انقلاب در دستور کار همه فرمانداران قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha