دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‎الله «فاضل لنکرانی» برگزار می‎شود
کد خبر: 3781491
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
در داخل و خارج کشور؛

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‎الله «فاضل لنکرانی» برگزار می‎شود

گروه اجتماعی ـ دوازدهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‎الله «فاضل لنکرانی» در قم و شهرهای مختلف ایران و سراسر جهان در بهمن‌ماه امسال برگزار می‎شود.

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‎الله فاضل لنکرانی برگزار می‎شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین نورموسوی، رئیس ستاد برگزاری مراسم ارتحال آیت‎الله فاضل لنکرانی امروز، 25 دی‌ماه در جمع خبرنگاران در قم گفت: مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‎الله‏‌العظمی فاضل لنکرانی پنجشنبه، 18 بهمن‌ماه در قم و شهرهای مختلف ایران و جهان برگزار می‎شود.

وی افزود: در این مراسم که پنجشنبه، 18 بهمن‌ماه مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد اعظم قم برگزار می‎شود علاوه بر مراجع و علما، جمع کثیری از علاقه‌مندان و مقلدان ایشان نیز حضور خواهند یافت.

رئیس دفتر ریاست مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: مرحوم آیت‎الله‌العظمی فاضل لنکرانی از علمایی بود که نقش مهمی در اعلام مرجعیت امام راحل پیش از انقلاب و تغییر حکم امام از اعدام به تبعید داشت و همیشه یار و همراه امام و رهبر انقلاب بودند.

وی گفت: یادگار بزرگ ایشان یعنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که برای گسترش و توسعه علوم اهل بیت(ع) و قرآن تأسیس شد از مهم‌ترین نهادهای علمی کشور است که 700 نخبه حوزوی در دانش‌های علمی و فقهی و اصولی و کلامی و قرآنی را گردآورده است.

نورموسوی اظهار کرد: فعالیت 16 گروه علمی فعال و برگزاری نشست‌های تخصصی و اندیشه‌ای، پاسخ به 200 هزار سؤال فقهی قوه قضائیه در هر سال، انتشار 107 کتاب علمی توسط طلاب این مرکز در دو سال گذشته و... از جمله فعالیت های این مرکز بوده است.

انتهای پیام

captcha