هم‌خوانی سرودهای حماسی با آرمان‌‌های انقلاب
کد خبر: 3781502
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

هم‌خوانی سرودهای حماسی با آرمان‌‌های انقلاب

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان اخلاص گویندگان و سرایندگان، هم‌خوانی با آرمان‌های انقلاب، مطابقت با ارزش‌های دینی، دوری از لهو و لعب و خلاقیت و نوآوری را از عوامل تأثیرگذاری سرودهای حماسی ذکر کرد و گفت: نشاط مردم در معصیت خدا نیست بلکه در رضای خداست.

هم‌خوانی سرودهای حماسی با آرمان‌‌های انقلاببه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، امام جمعه خرم‎آباد، امروز سه‌شنبه، ۲۵ دی در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در لرستان با بیان این‎که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به محتوای حرکت و انگیزه حرکت انقلاب ضروری است، اظهار کرد: عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب رهبری فداکاری مردم دین و مکتب اسلام بود.
وی محرم و عاشورا را زمان‌های مناسبی برای شتاب بخشیدن به انقلاب دانست و گفت: یکی‌از عوامل تأثیر‌گذار در پیروزی انقلابی سرودهای حماسی بوده است.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که تظاهرات سال ۵۶ و ۵۷ آمیخته با سرودهای حماسی بود، خاطرنشان کرد: جذابیت این این سرودها به‌حدی بود که مردم به‌صورت جمعی آن‌را زمزمه می‌کردند که نمونه‌های آن سرود «خمینی ای امام»، «بهمن خونین جاوید باد» که موجب ایجاد انگیزه مردم به سمت انقلاب می‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با طرح این سؤال که چرا سرودهای حماسی تاثیرگذار بود، خاطرنشان کرد: اخلاص گویندگان و سرایندگان موجب تاثیرگذاری سرود بود چراکه سرایندگان سرود انقلابی برای خدا می‌خواندند هر کاری برای قرب خدا باشد تاثیرگذار است.
امام جمعه خرم‌آباد دیگر عامل تاثیرگذاری سرود حماسی را هم‌خوانی سرودهای حماسی و انقلابی با آرمان‌‌های انقلاب دانست و ادامه داد: سرودهای حماسی ضدظلم و با محتوای عدالت‌خواهی بودند لذا می‌طلبد که هنر در خدمت مردم و تعالی دین باشد.

نشاط مردم در معصیت خدا نیست

میرعمادی با ذکر این مطلب که سرودهای حماسی مطابق با ارزش‌‌های دینی و دارای پیام و هدف ارزشمند بودند، دوری از لهو و لعب را ویژگی دیگر سرودهای حماسی و انقلابی برشمرد و گفت: سرودهای حماسی برخواسته از فطرت بود و به دل می‌نشست این در حالی‌است که امروز ابزار موسیقی بر خود موسیقی غلبه پیدا کرده است.
وی با ذکر این مطلب که سرودهای حماسی بیان‌کننده احساسات و غرور ملت بود، خاطرنشان کرد: دعوت به وحدت، دیانت و فداکاری در سرودهای حماسی برجسته بود.
آیت‌الله میرعمادی به محتوای عمیق سرودهای حماسی اشاره کرد و افزود: سرودهای انقلابی برگرفته از آیات قرآن و کلام امام بود کمااینکه از دیگر ویژگی‌های این سرودها خلاقیت و نوآوری بود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که سرودهای حماسی و آواهای انقلابی موجب نشاط مردم می‌شود، یادآور شد: برخی‌ها نشاط مردم را در معصیت خدا می‌بینند این در حالی‌است که نشاط مردم در رضای خداست.

انتهای پیام

captcha