اهدای خون در فصل زمستان را فراموش نکنیم
کد خبر: 3781506
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

اهدای خون در فصل زمستان را فراموش نکنیم

گروه اجتماعی - مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر با کمبود خون و فراورده‌های خونی مواجه نیستیم، ولی در فصل زمستان برای اینکه با کاهش تعداد مراجعه کنندگان کمبودی به وجود نیاید، از مردم دعوت می‌کنیم تا همچنان به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مردم اهدای خون در فصل زمستان را فراموش نکنند

مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان به لحاظ تعداد جمعیت و مراکز و پایگاه‌های انتقال خون، در زمینه اهدای خون و تولید فراورده‌های خونی، بعد از استان تهران و خراسان رضوی، جایگاه سوم را در سطح کشور دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود خون مواجه نیستیم، افزود: در فصل‌های سرد سال به دلیل شرایط آب و هوایی، کوتاه شدن روزها و شیوع بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند و برای اینکه با کمبود مواجه نشویم و بتوانیم به موقع پاسخگوی نیاز مراکز درمانی باشیم، در فصل زمستان به صورت مستمر از ادارات، دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم که برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: اگرچه با کمبود خون و فراورده‌های خونی مواجه نیستیم، ولی به این معنا نیست که مردم برای اهدای خون مراجعه نکنند و درخواست ما از آنها این است که همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند. افراد برای اهدای خون باید بین 18 تا 60 سال بوده و وزن بالای 50 کیلوگرم داشته باشند، از سلامت جسمی برخوردار بوده، دارو مصرف نکنند و در حال حاضر بیماری خاصی نداشته باشند. مراجعه کنندگان مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت احراز شرایط، می‌توانند خون اهدا کنند.
زینلی خاطرنشان کرد: در فصل بهار با بیشترین و در فصل زمستان با کمترین تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون مواجه هستیم.
وی اضافه کرد: در شهر اصفهان، دو مرکز اهدای خون واقع در خیابان چهارباغ خواجو و چهارراه عاشق اصفهانی و در سطح استان، 9 مرکز اهدای خون وجود دارد. در شهرستان‌های کاشان، نجف‌آباد، شهرضا و خوانسار، پایگاه انتقال خون و در شهرستان‌های گلپایگان، نایین و خمینی‌شهر، مرکز اهدای خون دایر است. در پایگاه‌های انتقال خون، خونگیری و فراورده‌گیری انجام شده و در اختیار مراکز درمانی قرار داده می‌شود، ولی مراکز اهدای خون فقط خون دریافت کرده و برای فراورده‌گیری به پایگاه‌های انتقال خون ارسال می‌کنند.
انتهای پیام

captcha