ضرورت همکاری همه نهادها در ساماندهی کودکان کار
کد خبر: 3781515
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

ضرورت همکاری همه نهادها در ساماندهی کودکان کار

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقدامات اولیه به منظور نیازسنجی و شناسایی کودکان کار با مشارکت اورژانس اجتماعی بهزیستی و دفتر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد اما نیاز است تا تمامی دستگاه‌های استان در این خصوص با بهزیستی همگام شوند و درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی عزم جدی صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی صبح امروز 25 دی‌ماه در جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابانی که با حضور نمایندگان این کمیته در بهزیستی استان مرکزی برگزار گردید اظهار کرد: موضوع کودکان کار و خیابانی یکی از مهم‌ترین معضلات استان است که ضرورت دارد با مشارکت بین‌بخشی این آسیب اجتماعی برطرف شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به فعالیت‌های صورت گرفته در استان در این خصوص اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه به منظور نیازسنجی و شناسایی با مشارکت اورژانس اجتماعی بهزیستی و دفتر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد اما نیاز است تا تمامی دستگاه‌های استان در این خصوص با بهزیستی همگام شوند و درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی عزم جدی صورت گیرد.
امینی با اشاره به اینکه 13 دستگاه در قبال کودکان خیابانی و ساماندهی آن‌ها مسئولیت مستقیم دارند اظهار داشت: سازمان بهزیستی تنها در این زمینه مسئول نیست به طوری که نیروی انتظامی، ‌دادگستری، شهرداری، وزارت کار، وزارت بهداشت، کمیته امداد، و... در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند و لازم است دستگاه‌های مرتبط هر کدام به وظیفه خود در این خصوص عمل نمایند.
وی افزود: بزودی یک موسسه هم در شهر خمین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در صورتی که شهرستان ساوه هم تا پایان سال موفق به تشکیل موسسه‌ای برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی شود، قطعا از حمایت‌های مجموعه بهزیستی نیز بهره‌مند خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه کشور موضوع ساماندهی کودکان کار از اولویت‌های فعالیت سازمان بهزیستی است و قطعا برای انجام این فعالیت‌ها و ساماندهی کودکان کار نیاز به تاسیس یک موسسه غیردولتی است.
امینی بیان کرد: با وجود تلاش‌های بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و از سویی تنوع در آسیب‌های اجتماعی، همکاری همه نهادها به‌ ویژه شهرداری و فرمانداری ضروری است.
انتهای پیام

captcha