آمار بالای خودکشی در زنان/ نشاط اجتماعی نیاز جامعه است
کد خبر: 3781575
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

آمار بالای خودکشی در زنان/ نشاط اجتماعی نیاز جامعه است

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: آمار اقدام و تصمیم به خودکشی در بانوان سه برابر آقایان و آمار خودکشی‌هایی که منجر به مرگ شده در آقایان چهار برابر بانوان است.

زنان بیشتر خودکشی می‌کنند

مجتبی ناجی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفت‎و‌گو با ایکنا از اصفهان، در ارتباط با روند رو به رشد خودکشی‌های اخیر اظهار کرد: اختلال‌های روانی، خلقی، افسردگی، یأس و نا امیدی و عوامل دیگری همچون پرخاشگری که گاهی موجب خودآزاری می‌شود، دلایلی است که جوانان و نوجوانان را به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

خودکشی؛ حاصل نابرایری و ناکامی‌های اجتماعی
وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی در روند خودکشی تاثیرگذار است، ادامه داد: ناکامی‌هایی که فرد در راه رسیدن به هدف‌های خود دارد و احساس می‌کند نابرابری‌هایی در جامعه گریبان گیرش شده است، باعث می‌شود فرد احساس بی پناهی کرده و اقدام به خودکشی کند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: تحقیقات نشان داده کسانی که اقدام به خود کشی کرده‌اند از حمایت‌هایی که جامعه برای آنها در نظر گرفته اطلاعی نداشته‌اند و اگر آگاهی خود را بالا ببرند، راهکارهای مناسب‌تری خواهند یافت. افرادی که نیازمند مشاوره و کمک هستند می‌توانند با دو شماره تلفن 1480( صدای مشاور) و 123(اورژانش اجتماعی) تماس گرفته و از خدمات روانشناسان بهره ببرند.

اصفهان؛ رتبه 24 کشوری از لحاظ آمار خودکشی
ناجی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیست و چهارمین استان درکشور از لحاظ آمار خودکشی قرار دارد، اظهار کرد: خودکشی به یک آسیب اجتماعی تبدیل و فردی که اقدام به خودکشی می‌کند حدود 20 نفر از اطرافیان خود را درگیر این ماجرا می‌کند. تحقیقات نشان داده 70 درصد خودکشی‌ها زیر چهل سال بوده است.
وی ادامه داد: معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان آمار اقدام و تصمیم به خودکشی در بانوان سه برابر آقایان و خودکشی‌هایی که منجر به مرگ شده در آقایان ۴ برابر بانوان است.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: ما در استان اصفهان فراغت کم داریم و این به فرهنگ اصفهان برمی‌گردد و مردم اصفهان بیشتر افرادی درون‌‌گرا هستند.

نشاط اجتماعی نیاز جامعه است
وی با بیان اینکه جامعه به نشاط اجتماعی نیاز دارد، گفت: نشاط برگرفته از یک حالت رضایت درونی است و باید اعتماد درونی و آرامش درونی داشته باشیم تا بگوییم به نشاط رسیده‌ایم؛ نشاط اجتماعی چیزی نیست که بتوان آن را وانمود کرد. هیجان با نشاط فرق می‌کند، هیجان احساسی زودگذر و ناپایدار است، اما نشاط حالت فکری و پایداری می‌باشد که عمیقا احساس می‌شود.
ناجی با بیان اینکه نشاط نمی‌تواند صرفا فردی باشد و کار اجتماعی است، افزود: در جامعه ما فردگرایی در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد، کارخودش باعث کاهش نشاط اجتماعی شده و اگر افراد بیشتر در اجتماع باشند و در فعالیت‌های جمعی شرکت کنند از افسردگی آنها جلوگیری می‌شود. 
انتهای پیام

captcha