بیش از ۷۴ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح «بشارت» ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3781592
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

بیش از ۷۴ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح «بشارت» ثبت‌نام کردند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷۴ هزار و ۹۳۷ نفر در طرح بشارت ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از ۷۴ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی در طرح «بشارت» ثبت‌نام کردندبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم در بین دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی به ویژه ابتدایی با عنوان «طرح بشارت» برگزار می‌شود و در بخشنامه وزیر آموزش و پرورش حفظ جزء 30 قرآن به عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی این وزارت ابلاغ شده است.
توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود 10 میلیون حافظ قرآن در کشور از راهبردهای ضرورت اجرای این طرح و اراده ملی در زمینه ایجاد نهضت ملی طرح است و اجرای دقیق طرح مذکور در یک سال تحصیلی موجب می‌شود تا 10 درصد دانش‌آموزان کشور با اولویت دوره ابتدایی حافظ جزء 30 قرآن شوند.
مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این رابطه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این حیطه توسط آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: حفظ جزء 30 قرآن کریم از اولویت‌های اصلی معاونت‌های پرورشی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه امروز و در دنیای آشفته راهی جز تمسک به قرآن نداریم، گفت: باید هریک سهمی در نشر قرآن داشته باشیم.
یزدان‌پناه به برنامه‌های اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مختلفی با رویکرد ترویج قرآن در مدارس اجرایی می‌شود.
وی گفت: تاکنون 74 هزار و 937 نفر در طرح بشارت در استان ثبت‌نام کرده‌اند و دانش‌آموزانی که تمایل به شرکت در رشته‌های دیگر دارند می‌توانند به سایت اوقاف مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان توسط مربیان و معاونان پرورشی در این طرح، افزود: آموزش‌های طرح براساس کتب آموزشی توسط معلمان قرآن و مربیان پرورشی انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha