واگذاری دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، مشکل‌آفرین است
کد خبر: 3781618
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن:

واگذاری دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، مشکل‌آفرین است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: واگذاری دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، مشکل‌آفرین است و موجب تعطیلی برخی رشته‌ها خواهد شد.

واگذاری دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، مشکل‌آفرین استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری جلسه‌ای از طرف دانشگاه صدا و سیما ویژه دانشگاه هایی که به دستگاه‌های اجرایی کشور وابسته هستند خبرداد و گفت: این جلسه روز 22 دی ماه در دانشکده صدا و سیمای قم برگزار شد. 
وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 98 کل کشور در جریان بند «ز» تبصره 21 پیش‌بینی کرده که تمام دانشگاه های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شود که این مسأله برای برخی از دانشگاه‌ها موجب ایجاد مشکل می شود. 
نقیب تأکید کرد: تمام اعضا در این نشست بر این مسأله تأکید داشتند که این دانشگاه ها با توجه به دستگاه وابسته، مأموریت خاص خود را دارند و طبعا امکانات آن دانشگاه نیز برای همان مراکز است و از طرفی حذف برخی از این دانشگاه‌ها باعث تعطیلی بسیاری از رشته‌ها و زمین ماندن بخشی از کارهای علمی کشور می شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات این جلسه یادآور شد: اولا همه اعضا تأکید کردند که اگر دلیل این کار بحث آمایش سرزمینی است لازم است در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قراربگیرد چون مجوز بیشتر این دانشگاه‌ها از این شورا اخذ شده است؛ و اگر بحث بودجه‌ای است که اکثر بودجه و امکانات این دانشگاه ها را دستگاهی که دانشگاه به آن وابسته است تأمین می کند. 
سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: ثانیا تمام مسائل آموزشی این دانشگاه ها تحت نظارت وزارت علوم ارائه می شود، بنابراین ادعای اینکه دانشگاه ها بدون اطلاع وزارت علوم مدرک می دهند درست نیست. 
وی با بیان این که دانشگاه های وابسته به دستگاه‌های اجرایی همگی مجوز خود را از شورای گسترش وزارت علوم یا از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته‌اند، گفت: این دانشگاه ها همه رشته های خود را نیز از شورای گسترش گرفته اند و دانشجو  را هم از طریق کنکور می گیرند و مدرک نیز با امضای وزیر علوم صادر می شود. 
نقیب تصریح کرد: هیچ کاری به لحاظ آموزشی خارج از مجموعه کاری وزارت علوم صورت نمی‌گیرد، بنابرین همه افراد حاضر در جلسه تأکید داشتند که باید در مورد این بند کار کارشناسی جدی صورت بگیرد تا از درگیری های اداری و تبعات این مسأله جلوگیری کنیم. 
وی بیان کرد: اعضا تأکید بر بررسی تمام جوانب امر را داشتند از این رو جلسه با یک نامه‌ای خطاب به رییس محترم مجلس شورای اسلامی در مورد این بند خاتمه پیدا کرد.
انتهای پیام
captcha