تأکید علمای شیعه و سنی کشمیر بر ضرورت وحدت
کد خبر: 3781625
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

تأکید علمای شیعه و سنی کشمیر بر ضرورت وحدت

گروه بین الملل – در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی کشمیر، طرفین بر لزوم حفظ وحدت و برادری بین پیروان مذاهب اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ روحانیون شیعه کشمیر با رهبر جبهه مقاومت مشترک دیدار و بار دیگر حمایت خود را از تلاش‌ها برای آزادی کشمیر اعلام کردند.
 
آنها همچنین بر حفظ وحدت شیعه و سنی تاکید و عناصری را که در پی افکندن بذر اختلاف میان امت اسلامی هستند را محکوم کردند.
 
«میر واعظ عمر فاروق» رئیس مجمع احزاب حریت از مردم کشمیر بویژه جوانان خواست  بر احساسات خود غلبه کنند، زیرا همواره عناصری در جوامع در پی تشدید تنش‌های فرقه‌ای و ایجاد شکاف میان مردم هستند.
 
میرواعظ خطاب به جمعی از علمای شیعی که در این مراسم حضور داشتند بر حفظ هماهنگی مذهبی و اخوت تاکید کرد. وی ضمن محکوم کردن برخی نیروهای تفرقه‌افکن و مخالف با دوستی پیروان مذاهب گفت: سخنان تفرقه‌انگیز تنها باعث شکاف و نفرت می‌شود به ویژه در زمانی که کل ملت یکپارچه ایستاده است و برای رسیدن به آزادی فداکاری‌های ارزشمندی می‌کند.

میرواعظ با هشدار به این عناصر گفت: به هیچ کس اجازه نمی دهیم که یکپارچگی مذهبی و برادری دینی در کشمیر را از بین ببرد. وی وعده داد که با چنین افرادی در تمام سطوح مقابله خواهد کرد.
 
وی افزود: علما و امامان مساجد نقش بزرگی در ایجاد جامعه ای بهتر  دارند و برای  حفظ وحدت آنها باید به مسئولیت خود عمل کنند و مردم را به سوی تحقق آرمان‌های اسلامی رحمت و مدارا رهبری کنند.
انتهای پیام
captcha