روز هوای پاک با شهردار رکاب بزنید
کد خبر: 3781634
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

روز هوای پاک با شهردار رکاب بزنید

‌گروه جامعه ــ به‌مناسبت روز ملی هوای پاک ضمن نواختن زنگ این روز در تهران، برنامه «هم‌رکابی حامیان توسعه دوچرخه‌سواری شهر تهران» با حضور شهروندان دوچرخه‌سوار و پیروز حناچی، شهردار تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته هوای پاک به صورت یکپارچه در سطح مناطق ۲۲گانه به استقبال این روز می‌رود.

امسال برنامه‌های هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» هم‌زمان از تاریخ ۲۹ دی ماه لغایت ۴ بهمن برگزار می‌شود و در این راستا روز‌های هفته هوای پاک جهت وحدت رویه و برگزاری برنامه‌های ویژه و اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت شهروندان نام‌گذاری شده است و دستورالعمل اجرای برنامه‌های هفته به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ شده است.

‌بر این اساس، شنبه ۲۹ دی ماه رسانه، آموزش، هوای پاک، یکشنبه ۳۰ دی ماه، نوآوری، خلاقیت، هوای پاک دوشنبه ۱ بهمن ماه قانون، هوای پاک، سه‌شنبه ۲ بهمن ماه حمل و نقل پاک، هوای پاک، چهارشنبه ۳ بهمن ماه، صنعت، منابع آلاینده، هوای پاک، پنج شنبه ۴ بهمن ماه خانواده، مشارکت، هوای پاک، مردمی ناگذاری شده است.

صدرالدین علی‌پور، مدیر‌کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این خصوص گفت: همزمان با روز هوای پاک ۲۹ دی ماه، زنگ هوای پاک در یکی از مدارس شهر تهران به نشانه ضرورت توجه به امر آموزش و فرهنگ‌سازی در سن کودکی و نوجوانی و ایجاد یک باور ذهنی جهت حفاظت از محیط زیست از این دوران و نقش مدارس در این زمینه، نواخته خواهد شد.

وی در ادامه، سایر برنامه‌های هفته را شامل برگزاری کارگاه بهینه‌سازی انرژی در منزل و محیط کار ویژه بانوان شاغل مناطق ۲۲ گانه، معاینه فنی خودرو‌های در خدمت شهرداری تهران در همه سازمان‌ها و بخش‌های زیرمجموعه شهرداری تهران ازجمله تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، خودرو‌های آتش‌نشانی، خودرو‌های اداری و گشت‌های بخش‌های مختلف شهرداری تهران در کلیه مراکز معاینه فنی، برگزاری مسابق ایده‌پردازی جمله‌های زیست محیطی با موضوع هوای پاک در محلات با همکاری دبیران و اعضاء کانون‌های محیط زیست و اجرای برنامه‌های خلاقانه برشمرد.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های نمادین با همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و بخش‌های مربوطه، نظیر همایش‌های دوچرخه سواری و پیاده‌روی در سطح مناطق ۲۲ گانه با مشارکت شهروندان، شناسایی منابع آلاینده و آموزش صاحبان صنایع آلاینده، آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت‌های مردمی با استفاده حداکثری از ظرفیت شهرداری تهران از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه شهروندان، استقرار غرفه‌های آموزش چهره به‌چهره شهروندان با همکاری دبیران کانون‌های محیط زیست مناطق در یک نقطه شاخص در هر منطقه اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ همچنین به مناسبت روز ملی هوای پاک همایش دوچرخه‌سواری همگانی و آیین تجلیل از گروه‌های دوچرخه‌سواری تهران به میزبانی کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک و با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، فدراسیون دوچرخه سواری، اداره محیط زیست شهر تهران، روز چهارشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۹۷ راس ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲ در محل بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، خیابان سئول، درب شمالی باشگاه انقلاب برگزار می‌شود.

‌در این برنامه، آموزش محیط زیست توسط کارشناسان سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به صورت مشترک برای دانش‌آموزان به صورت نمایشگاهی و کارگاهی اجرا خواهد شد. این برنامه در قالب مراسم نمادین دوچرخه‌سواری و همچنین تقدیر از فعالان عرصه صیانت از محیط زیست و دوچرخه سواری و با حضور مقامات ورزشی و محیط زیست، کودکان مقطع پنجم و ششم مدارس تهران و گروه‌های دوچرخه سواری برگزار می‌شود.

برنامه «هم‌رکابی حامیان توسعه دوچرخه‌سواری شهر تهران» با حضور شهروندان دوچرخه‌سوار و پیروز حناچی، شهردار تهران و به مناسبت روز ملی «هوای پاک» روز شنبه ۲۹ دی ۹۷، ساعت: ۷:۳۰ صبح از پارک لاله تا پارک شهر برگزار می‌شود.

‌در صورت عدم دسترسی به دوچرخه شخصی، امکان رکاب‌زنی با دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند «بیدود» به صورت رایگان فراهم می‌باشد. حضور برای همه شهروندان از هر سن و جنسیتی در این مراسم آزاد است.
انتهای پیام
captcha