جای منبرهای اثرگذار خالی است/ رویکرد تعلیمی ـ تبلیغی در منبر
کد خبر: 3781695
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
آیت‌الله سبحانی:

جای منبرهای اثرگذار خالی است/ رویکرد تعلیمی ـ تبلیغی در منبر

گروه حوزه‌های علمیه ــ مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه جای منبری‌های اثرگذار که شراب‌خور و رباخوار را ترک دهند و بی‌نماز را نمازخوان کنند در کشور خالی است، اظهار کرد: اگر این دو شرط، یعنی تأثیرگذاری و جلب رضای خدا، در یک منبری جمع شود، خداوند اجر ۷۰ نبی را به او می‌دهد.

جای منبرهای اثرگذار خالی است/ تعلیمی _ تبلیغی و اخلاص؛ 2 ویژگی منبر خوببه گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، امروز، ۲۶ دی ماه، در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با قرائت روایت «مَنْ تَعَلَّمَ بَاباً مِنَ اَلْعِلْمِ لِیُعَلِّمَهُ اَلنَّاسَ اِبْتِغَاءَ وَجْهِ اَللَّهِ أَعْطَاهُ اَللَّهُ أَجْرَ سَبْعِینَ نَبِیّاً»، گفت: امام صادق (ع) در روایتی فرمودند که اگر کسی درس بخواند تا هم خودش را بسازد و هم به دیگران تعلیم دهد، ثواب ۷۰ نبی را به او می‌دهند.

وی با تأکید مجدد بر اینکه باید درس بخوانیم تا خود و دیگران را نجات دهیم، اظهار کرد: فرق عابد و عالم در این مسئله است، زیرا عابد فقط خودش را نجات می‌دهد، ولی عالم هم خود و هم دیگران را از گرداب گناه و گمراهی نجات می‌بخشد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در کشور جنایات، دزدی، خیانت و فساد افزایش یافته است، اظهار کرد: امروز منبری‌های تعلیمی و تبلیغی سازنده و مؤثر کمی هستند که شراب‌خور را پای منبر توبه دهند و رباخوار را وادار به ترک و بی‌نماز را نمازخوان کنند.

وی با بیان اینکه باید منبر‌ها تعلیمی و تبلیغی شده و عواطف مردم تحریک شود، تصریح کرد: مبارزه با فساد فقط وظیفه دولت نیست و روحانیت، طلاب و مبلغان هم در این زمینه مسئول هستند و اگر منبری چنین باشد بار دولت سبک و جامعه بیشتراصلاح می‌شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه از شاخص‌های منبری خوب میزان اثرگذاری در مخاطب اثر و ایجاد تحول است، اظهار کرد: ویژگی دیگر منبری خوب این است که برای خدا باشد و اگر این دو شرط، یعنی تأثیرگذاری و جلب رضای خدا، در یک منبری جمع شود، خداوند اجر ۷۰ نبی را به او می‌دهد.

این مفسر قرآن افزود: برخی ممکن است بگویند اعطای اجر ۷۰ نبی ظلم است، ولی ظلم نیست، زیرا گرچه اجر ۷۰ نبی را به ما می‌دهند، ولی به همان میزان و بیشتر، اجر به انبیاء هم، که این راه را به ما نشان دادند، اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha