توریسم قربانی تروریسم
کد خبر: 3781727
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

توریسم قربانی تروریسم

گروه فرهنگی - توسعه استان سیستان و بلوچستان قربانی شکل‌گیری تروریسم شده و تاکنون هزینه‌های زیادی برای این موضوع پرداخت کرده‌ایم، به‌طوری که عملاً فرصت توسعه و تعامل با همسایگان به‌واسطه حضور برخی گروه‌های معاند با حمایت و مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی به یک چالش تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از سایت میراث فرهنگی، مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در یادداشتی نوشت: صنعت توریسم برخلاف صنایعی همچون نفت، یک منبع درآمد مداوم و همیشگی است، علاوه بر آن سبب آشنایی و نزدیکی بیشتر فرهنگ‌ها و ملت‌ها می‌شود.
از آنجایی‌که خاورمیانه از جذابیت‌های بی‌نظیری برای ایجاد جریان گردشگری بین‌المللی برخوردار است و از طریق گردشگری می‌توان زمینه افزایش آگاهی جهان و بالاخص آشنایی نسل جوان را با واقعیت گذشته تاریخی منطقه شکل داد، بنابراین سال‌هاست ابرقدرت‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا با شیوه‌های مختلف منطقه بسیار مهم و استراتژیک خاورمیانه را اشغال و ناامن کرده‌اند.
گردشگری، دروغ‌های رسانه‌ای و ماهیت برخی که تظاهر به قدرت می‌کنند اما از گذشته تاریخی غنی برخوردار نیستند و از طریق چ‍پاول منابع سایر کشورها برای خود تاریخ می‌سازند را برای جامعه جهانی روشن کرده است.
اینک که رسانه‌های جدید زمینه افزایش پیوند ملت‌ها را به صورت آنلاین فراهم کرده‌اند فرصت برای رشد همه کشورها بدون توجه به نژاد، ملیت، دین و مذهب ایجاد شده است.

صنعت توریسم منطقه قربانی تروریسم شده است

صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که با روحیات انسان‌ها، فرهنگ‌ها، رفتارها و زبان‌های متفاوت در بستر مقاصد گردشگری سرو کار دارد و برای سرعت بخشی پایدار به جریان‌های گردشگری به بستر امن و دور از جنگ و خونریزی نیازمند است.
سیستان و بلوچستان نیز همانند سایر نقاط ایران سرشار از منابع خدادادی برای توسعه گردشگری است؛ ما وظیفه داریم آشنایی دنیا را با میراث گذشته بشر با محوریت ایران که به وسعت خاورمیانه و فراتر از آن با تمدن‌های تاریخی پیوند داشته از مجرای گردشگری فراهم کنیم و این رسالت بسیار خطیر برعهده همه عناصر این صنعت از جمله رسانه‌ها و فعالان گردشگری است.
توسعه پایدار گردشگری در سایه امنیت اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر ایجاد جریان گردشگری و توسعه درآمدهای اقتصادی آن در لایه‌های اجتماعی اقشار کم‌درآمد باعث فقرزدایی و در باطن آن، چهره واقعی فرهنگ اسلامی به دور از اغراق به گردشگران معرفی می‌شود.
امروز دیپلماسی پنهان گردشگری می‌تواند مدیریت افکار عمومی جهانی را در دست بگیرد و شرایط را برای احیای تمدن اسلامی مهیا کند.
در این میان، جریان‌های تروریستی همچون رژیم غاصب صهیونیستی، مانع اصلی توسعه گردشگری در منطقه هستند؛ رژیم صهیونیستی با تولید بحران در کشورهای اسلامی بقا پیدا می‌کند و حمایت آمریکا از این رژیم دایره آشفتگی در خاورمیانه، خصوصا مرزهای شرقی ایران را افزایش داده است.
وی جذب گردشگر در منطقه را عامل افزايش آگاهی مردم، تولید ثروت و قدرت ملی دانست و افزود: يكی از مهمترين شرايط برای جذب توريست، ثبات و امنيت است چراکه امنيت مهمترین زيرساخت برای ورود توريسم به مقاصد گردشگری است.
توسعه استان سیستان و بلوچستان قربانی شکل گیری تروریسم که ناشی از حضور سرویس‌های جاسوسی در مرزهای شرقی ایران است، شده است و تاکنون هزینه‌های زیادی برای این موضوع پرداخت کرده‌ایم و عملا فرصت توسعه و تعامل با همسایگان بواسطه حضور برخی گروه‌های معاند با حمایت و مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی به یک چالش تبدیل شده است.
سال‌ها تلاش مردم و مسئولین در استان‌های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان برای زدودن نگاه منفی متاسفانه با یک اقدام کوردلانه و ددمنشانه به نقطه صفر بازمی گردد و یک نسل باید تغییر کند تا مجدد ذهنیت نسبت به یک مقصد بهبود پیدا کند.

صنعت توریسم منطقه قربانی تروریسم شده است

وی میراث فرهنگی موجود در کشورهای منطقه را میراث بشری دانست و افزود: ایجاد گروه‌های افراطی و حضور نظامی برخی کشورها از جمله آمریکا تاکنون سبب ویرانی آثار تاریخی بسیاری که باید در حافظه جهانی ثبت شوند، شده است؛ بنابراین نجات تاریخ و تمدن کشورها در بستر آرام و امن شکل خواهد گرفت.
با استراتژی جدید در استان سیستان و بلوچستان به منظور تقویت مرزهای بین المللی از طریق افزایش کسب و کارهای گردشگری و ایجاد گذرگاه جریان گردشگری از طریق آب‌های آزاد و همچنین حاشیه اقیانوس هند تهدیدات آنان را با مشارکت فعال مردم و حمایت‌های ویژه دولت به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
وی با توجه به سهم اندک 5 درصدی خاورمیانه از گردشگری دنیا بیان کرد: کشورهای منطقه باید انتخاب کنند که می خواهند خاورميانه به رتبه اول جذب تروريسم، یا به رتبه اول جذب توریسم تبدیل شود و قطعا در صورتی‌که که پاسخ توریسم باشد، باید به حضور و دخالت بیگانگان در منطقه با افزایش تعامل بین ملت‌های منطقه پایان داد.

انتهای پیام

captcha