ناهنجاری‌های اجتماعی؛ تهدیدی برای سلامت جامعه
کد خبر: 3781743
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

ناهنجاری‌های اجتماعی؛ تهدیدی برای سلامت جامعه

گروه اجتماعی ـ امام جمعه شهرستان کوثر با اشاره به اینکه در حال حاضر ناهنجاری‌های اجتماعی، سلامت جامعه و استواری بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: لازم است که نهاد‌ها و متولیان فرهنگی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی بین مردم شهرستان کوثر اقدامات لازم را انجام دهند.

ناهنجاری‌های اجتماعی؛ تهدیدی برای سلامت جامعه و استواری بنیان خانواده‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر‌ روز گذشته، ۲۵ دی‌ماه با دستور جلسه بررسی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی شهرستان و راه‌های پیشگیری از آنها، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام عسگر بیگی، امام جمعه شهرستان کوثر در این جلسه با بیان این نکته که در حال حاضر ناهنجاری‌های اجتماعی سلامت جامعه و استواری بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: استفاده از مواد نیروزا و اعتیادآور بین جوانان به صورت گسترده شیوع پیدا کرده است که عدم آگاهی خانواده‌ها از این امر به این معضل اجتماعی دامن زده است؛ لذا دستگاه‌های اجرایی مربوطه که در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌کنند باید در وحله اول با همکاری و مشارکت با نهاد‌ها و متولیان فرهنگی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در بین مردم شهرستان به‌ویژه جوانان اقدامات لازم را انجام دهند.
وحید کنعانی، فرماندار شهرستان کوثر نیز ضمن گزارش کامل از وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوثر گفت: جوانان جامعه سرمایه‌های اجتماعی این مرز و بوم هستند، بنابراین باید همه تلاش و همت خویش را در بحث آموزش و تربیت این نسل کارآمد جامعه به کار بریم.
کنعانی اعتیاد را یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین معضل اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد به مواد صنعتی که در حال حاضر به راحتی در دسترس جوانان قرار می‌گیرد، گریبان گیر جامعه شده است و جوانان را از مسیر ترقی و تعالی باز داشته است، بنابراین اقدامات پیشگیرانه باید با همت تمامی ارگان‌ها و نهاد‌ها و ادارات صورت گیرد و دغدغه تمامی مسئولان شهرستان باشد تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی ایستگاه خدمات مشاوره رایگان برای خانواده‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و ... در سطح شهرستان بتوانیم در ریشه‌کن کردن این آسیب اجتماعی قدمی رو به جلو برداریم.
سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی در کاهش آسیب‌ها اجتماعی گفت: همفکری و هم افزایی در این جلسات می‌تواند راهگشای بسیار از معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشد.
اسحاقی معرفی مفاخر شهرستان را در بحث الگوسازی در شهرستان ‌بین خانواده‌ها ضروری عنوان کرد و افزود: زمانی که خانواده‌ها در تربیت فرزندان خویش الگوی تربیتی مناسب و ملموس را داشته باشند، مشکل زیادی را در معرفی اشخاص و افراد موفق جامعه به فرزندان خویش در راستای الگوگیری در حوزه‌های مختلف نخواهند داشت.
انتهای پیام

captcha