انقلاب اسلامی؛ پدید‌آورنده بیداری و تحول علمی ـ فرهنگی‌ در جامعه
کد خبر: 3781748
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

انقلاب اسلامی؛ پدید‌آورنده بیداری و تحول علمی ـ فرهنگی‌ در جامعه

گروه سیاست و اقتصاد ـ‌ امام جمعه اردبیل گفت: اگر در جنگ تحمیلی دنیا دست به دست هم دادند و علیه کشور ما به صدام کمک کردند برای این بود که انقلاب اسلامی بیداری و تحول علمی ـ فرهنگی را برای ما به ارمغان آورد.

انقلاب اسلامی، بیداری و تحول علمی- فرهنگی را به ارمغان آورده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان اردبیل، سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز گذشته، ۲۵ دی‌ماه‌ در یادواره ۱۶ شهید والامقام دهستان یافت در مسجد جامع روستای مشیران از توابعبخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر با تجلیل از مقام شهدا تصریح کرد: اگر در جنگ تحمیلی دنیا دست به دست هم داد و عیله کشور ما به صدام کمک کردند برای این بود که انقلاب اسلامی بیداری و تحول علمی فرهنگی را برای ما به ارمغان آورد.
وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی کشور ما با وجود اینکه دنیا در حال پیشرفت علمی بود در بی خبری به سر می‌برد، ولی ملت ما متوجه این امر شدند که اگر ما با پیشرفت‌های علمی همراه نشویم نابود می‌شویم و با انقلاب نشان دادند که غرور مقدس این ملت نباید شکسته شود.
عاملی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی کاری کردیم که اکنون در منطقه احساس قدرت می‌کنیم و بر ایستادگی و مقاومت خود در برابر زورگویان و دشمنان احساس سرافرازی داریم.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هر زمان باید به توسعه‌های علمی خود متکی باشیم، عنوان کرد: بعد از صد سال انرژی هایی، چون گاز و نفت تمام می‌شود و در این صورت اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم داشتن انرژی هسته‌ای است چرا که اگر این انرژی را نداشته باشیم در آینده به پول خونمان برایمان انرژی خواهند فروخت.
عاملی وجود تحریم‌ها را ترس دشمنان از قدرت نمایی کشور ما در سطح جهان دانست و افزود: ما در حالیکه در محاصره تکنولوژی بودیم به انرژی هسته‌ای دست یافتیم از این رو دشمن ما را از هر جهت تحریم کرده است تا کانون قدرت نباشیم.
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل دستیابی به این همه نعمت را مرهون ایثارگری‌های شهدا دانست و بیان کرد: در گذشته مملکت ما را تجزیه کردند و به شعور ملت ما اهانت شد، ولی شهدای گرانقدر برای ما عزت آفریدند و به ما شناسنامه دادند.
وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس آینه ماست و هر کس می‌خواهد کشور ایران را بشناسد به جهاد و ایثار ملتش در طول این هشت سال نگاه کند. از طرفی علم و عمل شهدا از این جهان قطع نشده است و با عمل شهیدان، کشور ما این همه عظمت و قدرت دارد.
نماینده، ولی فقیه در استان و مسئولان همراه در ابتدای ورود به روستای مشیران در مزار مطهر شهدا حضور یافته و مورد استقبال و خوش آمدیی کودکان روستایی قرار گرفته و با گلباران و عطرافشانی مزار شهیدان والامقام به ساحت مقدس مدافعان عزت و شرف و سربلندی ملت احترام کردند.
انتهای پیام

captcha