«مشکوة»؛ مؤسسه‌ برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3781756
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
مؤسسه برتر از نگاه ایکنا/81

«مشکوة»؛ مؤسسه‌ برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی مشکات دامغان به مدیریت سیده زهرا طباطبایی، دانش‌آموخته علوم دینی، فعالیتش را به صورت رسمی از سال 88 با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 80 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه مشکوة شهرستان دامغان بپردازیم.
مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی مشکوة شهرستان دامغان فعالیتش را به صورت غیر رسمی از 20 سال گذشته و با جلسات قرآن در منازل و سپس در حوزه علمیه بانوان دامغان آغاز و سپس در سال 88 موفق شد تا مجوز فعالیتش را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دریافت کند.
این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های آموزش عمومی چون روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و صوت و لحن در سطوح مبتدی، متوسطه و تخصصی و پیشرفته سعی کرده با برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران به دلیل جایگاه مهم و اساسی در تربیت فرزندان و حفظ کیان خانواده در ارتقای سطح علمی و بازآموزی‌ آنها نقش‌آفرینی کند.
همچنین به منظور آشنایی دختران با علوم اسلامی نیز این مؤسسه اقدام به تربیت و پرورش بانوان مبلغ و اعزام آنها به مدارس کرده تا با برپایی کارگاه‌هایی با عنوان مشاوره مذهبی سطح آگاهی دینی دانش‌آموزان را بالا ببرند. علاوه بر آن 14 شعبه ویژه کودکان سه تا پنج سال و پیش‌دبستانی در شهر‌ها و روستاهای شهرستان دامغان وجود دارد که تحت نظارت مؤسسه فعالیت می‌کند.
از دیگر برنامه‌های این مؤسسه می‌توان به برپایی بیش از 40 جلسه خانگی در مساجد و منازل و اعزام مربی اشاره کرد. مؤسسه مشکوة دارای دو شعبه است یک شعبه در حوزه علمیه بانوان جنب مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) دامغان واقع در خیابان پاسداران، خیابان پارک و دیگری در حوزه علمیه شهرک بوستان قرار دارد.
مؤسسه مشکات به مدیریت سیده‌زهرا طباطبایی، دانش‌آموخته علوم دینی و مدرس حوزه علمیه اداره می‌شود.

انتهای پیام

captcha