نظام تعلیم و تربیت همواره نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد
کد خبر: 3781766
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

نظام تعلیم و تربیت همواره نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نظام تعلیم و تربیت نیز همچون دیگر سازمان‌ها برای ایجاد پویایی و نشاط و نیز ادامه راه در مسیر ترقی و پیشرفت نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد.

نظام تعلیم و تربیت همواره نیاز به خلاقیت و نوآوری داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز گذشته، ۲۵ دی‌ماه در مراسم افتتاح و رونمایی از طرح ملی ایران مهارت با بیان اینکه زمینه برای اجرای این طرح در مناطق و نواحی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای استان مهیا شده است، گفت: نزدیک به ۷۰ آموزشگاه متوسطه دوره اول طرح ملی ایران مهارت را اجرا خواهند کرد.
ناصری با عنوان اینکه طرح ملی ایران مهارت بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش که منشأ آن سند تحول بنیادین است طراحی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: بحث مهارت شغلی، حرفه‌ای و اجتماعی یکی از راهبرد‌ها و استراتژی‌های اساسی در آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به تأکید وزارت آموزش و پرورش بر تقویت تکالیف شب برای دانش‌آموزان افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد توانمندی و مهارت خاصی را با انجام تکالیف شب در دانش‌آموزان ایجاد کند که این موضوع در راستای همین مهارت‌آموزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت بر آن است هر دانش‌آموز با توجه به ظرفیت روحی و جسمی خود یک مهارت بیاموزد و با اعتماد به نفس بیشتری وارد جامعه و بازار کار شود.
وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت نیز همچون دیگر سازمان‌ها برای ایجاد پویایی و نشاط و نیز ادامه راه در مسیر ترقی و پیشرفت نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد که طرح ایران مهارت خود یک طرح نوآورانه است که جهت ایجاد پویایی در مدارس اجرا خواهد شد.
ناصری آموختن مهارت زندگی و اجتماعی را جزو نیاز‌های اساسی انسان‌ها دانست و بیان کرد: کلاس‌های درسی می‌تواند خود تمرینی برای مهارت‌آموزی زندگی و اجتماعی باشد.
انتهای پیام

captcha