سنگ‌فرش صحن باب‌القبلة در حرم امامین عسکریین(ع) به اتمام رسید
کد خبر: 3781795
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

سنگ‌فرش صحن باب‌القبلة در حرم امامین عسکریین(ع) به اتمام رسید

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات سامرا از اتمام عملیات سنگ‌فرش صحن باب‌القبلة حرم مطهر امامین عسکریین(ع) خبر داد.

سنگ‌فرش صحن باب‌القبلة در حرم امامین عسکریین(ع) به اتمام رسیدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ عباس قطب‌الدینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات سامرا گفت: با استعانت از ائمه اطهار(ع) سنگ‌فرش صحن باب‌القبلة حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به مساحت هزار و 450 مترمربع به پایان رسید، صحن باب‌القبلة از شمال به حرم مطهر و از جنوب به مضیف و آشپزخانه حرم محدود می‌شود.

وی افزود: پس از گودبرداری و زیرسازی توسط واحد فنی مهندسی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) و تحویل صحن به ستاد بازسازی عتبات عالیات سامرا، عملیات بتن‌ریزی یک ماه پیش از اربعین حسینی آغاز شد و طی مدت ۱۵ روز بتن‌ریزی انجام شد.

قطب‌الدینی افزود: به دلیل تقارن ادامه کار با اربعین حسینی، سنگ‌فرش باب‌القبلة پس از اربعین در دهم جمادی‌الاول آغاز و به مدت ۳۰ روز انجام شد. این سنگ فرش با استفاده از سنگ‌های سفید و طوسی کریستال قروه کردستان با ابعاد ۴۰ در ۴۰ در ۴ سانتی‌متر و به مقدار هزار و 450 متر مربع انجام شد.

به گفته وی، کار سنگ‌فرش باب‌القبلة طی دو مرحله از ابتدای پروژه تا انتها در مجموع ۴۸ نفر شامل ۱۲ نفر سنگ‌کار، ۱۲ نفر کمک سنگ‌کار و ۲۴ نفر کارگر از نیروهای کار متبرع و استادکار استفاده شده است. استادکاران و نیروهای متبرع در این پروژه از استان‌های چهارمحال بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی بودند.

قطب‌الدینی یادآور شد: تأمین مصالح عملیات سنگ‌فرش به طور کامل از محل نذورات و اعتبارات ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده است.

یادآوری می‌شود، پیش از این، صحن باب‌الغیبة، قسمت ورودی زائران در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) نیز با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات به مساحت دو هزار و 500 مترمربع سنگ‌فرش شده بود.

انتهای پیام

captcha