فعالیت ۱۲ مرکز یادگیری محلی در روستاهای آذربایجان غربی
کد خبر: 3781801
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

فعالیت ۱۲ مرکز یادگیری محلی در روستاهای آذربایجان غربی

گروه فرهنگی - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز یادگیری محلی در روستاهای استان فعالیت می‌کنند، گفت: مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی، نقش مهمی در جذب افراد بی‌سواد ایفا می‌کنند.

فعالیت 12 مرکز یادگیری محلی در روستاهای آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌اکبر صمیمی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی صبح امروز، 26 دی‌ماه در نشست با سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در خصوص نقش مراکز یادگیری در امر اشتغال‌زایی با بیان اینکه تعداد 12 مرکز یادگیری محلی در روستاهای استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تغییرات پرشتاب و سریع در دنیای امروزی، نیازهای جدیدی را ایجاد می‌کنند که مراکز یادگیری محلی می‌توانند به این نیازهای جدید پاسخ دهند.
وی افزود: مراکز یادگیری، محلی مناسب برای ارائه آموزش‌های مختلف مواد پایه، آموزش‌های تکمیلی، آموزش‌های پس از سواد و آموزش مهارت‌های زندگی است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش مراکز یادگیری به جهت بالا بردن سطح فرهنگی جامعه در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.
صمیمی با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی نقش مهمی در جذب افراد بی‌سواد ایفا می‌کنند، بیان کرد: این مراکز ضمن بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه، به‌عنوان کارگاه‌های کوچک جهت اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند.
وی تأکید کرد: آموزش‌های ارائه شده به سوادآموزان در راستای بهبود زندگی و شغل افراد، نیاز و خواست آنان بوده و منجر به توانمندسازی در زمینه‌های مختلف می‌شود.
هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده است
شهلا تاجفر، سرپرست دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است.
تاجفر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار در جامعه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این اداره‌کل آماده همکاری بیش از پیش با آموزش و پرورش است.
وی گفت: استانداری، آماده همکاری در خصوص کودکان کار جهت ساماندهی، ایجاد اشتغال و آموزش با آموزش و پرورش است و استان آذربایجان غربی با دارا بودن 49 مرکز یادگیری محلی در رتبه دوم کشور قرار دارد.
انتهای پیام

captcha